3 potraviny pro ploché bříško

chia pudinkExistuje mnoho důvodů, proč přibýváme na váze, z nichž jedním z nich je zánět. I když je to přirozená a zdravá odpověď našeho těla, která nás má ochránit, může se někdy stát chronickým problémem.

Mnoho z potravin, které jíme pravidelně, zvyšují hladinu zánětu. Věci, jako je cukr, umělá sladidla, rafinované obiloviny, nezdravé tuky, stres a příliš mnoho sezení, otočí celé tělo do horkého a oteklého nepořádku, který zadržuje vodu v těle a způsobuje záněty. Zařazením několika tzv. superpotravin s vysokým obsahem živin do svého jídelníčku, budete moci snížit podráždění, nafouknutí, otoky, zvýšit energii a cítit se sebevědomě, štíhle a sexy.

Vybrala jsem dnes tři superpotraviny, které léčí zánět, nadýmání a vyživují naše tělo čistou energií.

 

1. Chia semena

Chia semena absorbují několikanásobek jejich vlastní hmotnosti ve vodě a mají vysoký obsah vlákniny, takže se budete cítit plnější, rychlejší a spokojenější déle. Jsou také skvělým zdrojem omega-3 mastných kyselin.

Poměr 2:1 nebo 3:1 omega-6:omega-3 mastné kyseliny prokazuje snížení zánětu. Omega-3 mastné kyseliny v Chia semínkách pomáhají vyrovnat nerovnováhu a snížit zánět.

Dají se použít velmi jednoduše. Nasypte si je na kaši, do smoothie, na salát nebo je zalijte mandlovým mlékem a přidejte lžičku medu, skořici nebo rozmačkaný banán a vytvoříte neodolatelný, zdravý puding.

 

2. Kokosový olej

kokosovy olejKokosový olej je miláčkem mezi lidmi milujícími zdravou kuchyni a to hned z mnoha důvodů. Nejen že je protizánětlivý, antimykotický, antimikrobiální, antiseptický, ale zvyšuje váš metabolismus a pomáhá udržovat rovnováhu hormonů. Zejména panenský kokosový olej, který nebyl zpracován s chemikáliemi nebo ve vysoké teplotě, může pro vás vykonat skutečné divy a zastavit účinky chronického zánětu.

Je jednoduché a velmi chutné s ním vařit, přidávat ho do smoothies, na pečení a nakonec se s ním celý pomazat a vyčistit si s ním zuby.

 

3. Konopná semínka

Konopná semínka jsou výborným zdrojem rostlinné báze proteinu a příjem takových bílkovin ukázal, že je užitečný při omezování chuti k jídlu, zvyšuje pocit sytosti a snižuje příjem potravy později během dne. Semena mají také dokonalé omega-6 k omega-3 poměru.

Nasypte je do krémů, přidejte do salátů, do kaší, do smoothies nebo si vytvořite své vlastní konopné mléko. Jen se ujistěte,že nedošlo k přehřátí semínek během zpracování, které by je mohlo snadno poškodit. Označení RAW zaručuje nejvyšší kvalitu jakosti.

 

V článku 7 energizujících smoothies se superpotravinami naleznete skvělé recepty na chutnou snídani či svačinu, která vám pomůže udržet chutě, hlad i zánět na uzdě.

Hodně zdraví!

 

Michaela

mindbodygreen
Michaela Weissová
Michaela Weissová

Jsem specialistkou na léčbu potravinami, zásadotvornou stravu a jógovou terapii. Pomáhám lidem uzdravit se jídlem ze zánětů, kandidy, obezity a dalších nemocí a prostřednictvím jógové terapie pomáhám uvolňovat hluboko uložené bloky na těle i na duši. Celostně pracuji se všemi rovinami člověka na návratu do rovnováhy a spokojeného života. Nechte se inspirovat těmito milovanými stránkami a prosím nekopíruje bez mého vědomí mou práci. Díky.

7 komentářů
  1. Pěkný den,

    s ohledem na problémy se zácpou a nadýmáním již týden zkouším snídat jen kefír, chili, lněné semínko a lněný olej, ale bohužel bříško mám nafouklé jak v 6 měsíci a na záchod stejně vůbec nejdu. Takže asi na mne nepůsobí, zvažuji zda pokračovat, ale asi to již dlouho bez nepůjde.Díky za radu.

    1. Dobrý den Eliško,

      a jak se jinak stravujete? Možná jde o špatnou kombinaci potravin, málo vlákniny, potravinovou alergii, střevní onemocnění, … příčin může být celá řada. Je třeba probrat podrobnosti s odborníkem osobně nebo si zajít k lékaři.

      Michaela

    1. Dávejte. Samozřejmě bez pečení jsou jejich látky více zachovány, ale semínka se běžně přidávají do chlebů a mají tam i tak své opodstatnění a jisté výživové benefity.

      Michaela

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude publikována.