6 čajů, které blokují tuk a zvýší vaši vitalitu

cajKvalitní a správně zvolené čaje jsou skvělým nápojem, lékem, který reguluje hladinu cukru v krvi, krevní tlak, rozbíhá metabolismus, snižuje nadýmání, pocit hladu a hladinu stresových hormonů, mohou být velkým pomocníkem při prevenci i léčbě rakoviny nebo nám pomoci při hubnutí. A o kterých čajích konkrétně je zde řeč?

Představím vám šest tuk blokujících čajů, jejichž účinky jsou podloženy vědeckými studiemi (označeno růžově), které slaví skvělé výsledky po celém světě, neboť opravdu fungují.

1. Bílý čaj:

Bílý čaj se suší přirozeně, často na slunečním světle, což mu umožňuje stát se nejbohatším zdrojem antioxidantů mezi čaji – má třikrát tolik polyfenolů než zelený čaj.

Studie zveřejněná v Journal of Nutrition and Metabolism ukázala, že to může zároveň zvýšit odbourávání tuku a blokují tvorbu tukových buněk.

Je také bohatým zdrojem antioxidantu, který spouští uvolňování tuků z buněk a pomáhá urychlit schopnost jater obrátit tuk na energii. Pokud existuje něco takového jako dietní čaj, tak je to bílý čaj.

 

2. Zelený čaj

cajZelený čaj je zvláště bohatý na typ katechinu zvaného EGCG, který umí „vypnout“ genetické spouštěče pro diabetes a obezitu, jakož i zvýšené úrovně CCK, hlad potlačujícího hormonu.

Studie z roku 2014 zjistila, že obézní a diabetičtí lidé mají jiné vzory genových markerů, než ti, kteří obézní ani diabetičtí nejsou. Máme zde co dočinění s novou vědou nutričních genetiky, která mění všechno, co víme o hubnutí.

 

3. Černý čaj

Až budete příště ve stresu, uvařte si hrnec černého čaje. Výzkum totiž zjistil, že je možné zvýšit rychlost, při které je vaše tělo schopno se uklidnit a přivést hladiny kortizolu zpět k normálu. Při stresu totiž adrenalin způsobuje to, že tukové buňky uvolní mastné kyseliny do krevního oběhu.

Druhý hormon kortizol chytne tyto mastné kyseliny a uloží je na vaše břicho nebo zadek. A díky takto vzniklým nespálených tukovým zásobám chce vaše tělo více kalorií.

 

4. Barberry čaj

Berberin je přirozeně se vyskytující chemická látka vyrobena z keře dřišťálu, která může zabránit přibývání na váze i při stravě s vysokým obsahem tuku a rozvoji inzulínové rezistence.

Konzumace této rostliny může zvýšit energetický výdej a pomoci tak snížit počet receptorů na povrchu tukových buněk, čímž se tělo stane méně náchylné k absorbování příchozího zdroje tuku.

 

5. Rooibos

rooibos čajPolyfenoly a flavonoidy obsažené v tomto čaji, inhibují tvorbu nových tukových buněk – až o 22 procent!

Co dělá čaj rooibos zvláště dobrým je silný flavonoid s názvem aspalathin, který může snížit stresové hormony vyvolávající hlad a ukládání tuku.

 

 

 

6. Pu-erh

Pu-erh je fermentovaný zelený čaj, který se suší a válcuje do bloků. Vědci zjistili, že se s jeho konzumací významně snížila koncentrace triglyceridů (potenciálně nebezpečný tuk v krvi) a břišní tuk skupinám krys, které byly krmeny velmi tučnou stravou.

 

Všechny čaje se dají pohodlně sehnat na internetu nebo v dobré čajovně. Vždy preferujte čaje sypané a té nejvyšší kvality. Jedině tak vám udělají opravdu dobře. S čaji by se to nemělo přehánět a měli byste si také udělat období úplně bez nich, aby si tělo odpočinulo a nevytvořilo si závislost. Cokoli bereme každý den se po čase otočí proti nám.

Hodně zdraví.

Michaela

mindbodygreen
Michaela Weissová
Michaela Weissová

Jsem specialistkou na léčbu potravinami, zásadotvornou stravu a jógovou terapii. Pomáhám lidem uzdravit se jídlem ze zánětů, kandidy, obezity a dalších nemocí a prostřednictvím jógové terapie pomáhám uvolňovat hluboko uložené bloky na těle i na duši. Celostně pracuji se všemi rovinami člověka na návratu do rovnováhy a spokojeného života. Nechte se inspirovat těmito milovanými stránkami a prosím nekopíruje bez mého vědomí mou práci. Díky.

2 komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude publikována.