Přírodní tipy na zvýšení plodnosti a počtu spermií

spermie1Neplodnost mnoha párů v současné době je až alarmující a může být spojena s počtem spermií. Úbytek spermií vlivem infekce reprodukčního systému je jedním z faktorů. Celosvětové studie dokazují fakt, že svou plodnost člověk může ovlivnit a ovlivňuje jak negativně, tak i pozitivně potravinami a k její léčbě přispívají i přírodní prostředky. 

U neplodnosti žen hraje důležitou roli příliš nízká nebo naopak vysoká váha, která způsobuje nepravidelnost cyklu a ovulace. Vaječníky a tukové buňky produkují estrogen, který dále ovlivňuje ovulaci. Pokud je žena příliš hubená, její tělo nemusí produkovat dostatek estrogenu a ovulace tak může úplně vymizet. Při obezitě je produkce estrogenu zase moc velká. Příliš nízká hmotnost u mužů zase omezuje tvorbu spermií, ale negativní vliv na mužskou plodnost má i obezita.

Možná už jste slyšeli o tom, že mimořádný vliv na mužskou plodnost mají ústřice. Kupodivu nejde o pouhou pověru, jak dokázali odborníci z královské univerzity v Saúdské Arábii. Důvodem však není magická síla ústřic, jak věřili naši předci, ale vysoký obsah zinku. Právě přiměřený příjem zinku je rozhodující pro dostatečnou kapacitu semene a hladinu testosteronu v krvi. Při tomto výzkumu se navíc zjistilo, že pohyblivost spermií a jejich životaschopnost výrazně zvyšuje vitamín E (velké množství najdete například v avokádu). Seznam dalších zdrojů minerálních látek v potravinách naleznete v článku Přírodní zdroje minerálních látek.

Podle vědců z University of Wisconsin je zase pro mužskou plodnost naprosto zásadní příjem vápníku a vitamínu D. Pro zaznamenání viditelných výsledků byste měli denně přijmout 1 000 mg vápníku a 10 mcg vitaminu D. Kvalitu spermatu a pohyblivost spermií zvyšují i omega-3 a omega-6 mastné kyseliny, které najdete především v tučných rybách, jako je losos, makrela nebo sardinky. I když česnek nepatří právě mezi potraviny spojované s milostnými hrátkami, jeho konzumace se mužům rozhodně vyplatí. Je totiž velmi bohatý na selen, který hraje ve zvyšování mužské plodnosti nezastupitelnou roli.

 

Ženský jídelníček pro otěhotnění

[ File # csp10204582, License # 2522876 ] Licensed through http://www.canstockphoto.com in accordance with the End User License Agreement (http://www.canstockphoto.com/legal.php) (c) Can Stock Photo Inc. / marilyna

(c) Can Stock Photo Inc. / marilyna
Nedávný výzkum prováděný na Harvard School of Public Health po dobu více než osmi let sledoval osmnáct tisíc žen. Vědci zkoumali vliv jejich jídelníčku na schopnost otěhotnět. Zjistili, že ženy, které konzumovaly větší množství živočišných proteinů a sacharidů, trpěly mnohem častěji poruchami ovulace. Právě problémy s ovulací jsou přitom podle statistik příčinou neplodnosti u přibližně dvaceti procent žen. Lékaři však tvrdí, že velké části těchto problémů lze předejít zdravou stravou a životním stylem.

Nedocenitelným pomocníkem při povzbuzení ženské plodnosti jsou kvalitní cereálie, jako jsou například quinoa, jáhly, pohanka, amarant, hnědá rýže, oves nebo polenta. Ty představují nejen vynikající zdroj energie, ale především obsahují velké množství vitaminů B a E, které jsou klíčové pro buněčnou reprodukci, hormonální rovnováhu a tedy i tvorbu zdravých vajíček. Po celá staletí se k léčbě ženské neplodnosti používal med. Mezi odborníky je ceněný i v současné době pro svůj bohatý obsah minerálů a aminokyselin, které podporují ženský reprodukční systém a stimulují správnou funkci vaječníků. Odborníci dále dokázali, že ženy, které jedí minimálně jednu porci plnotučných mléčných produktů denně, mají prokazatelně méně problémů s plodností než ty, které jedí pouze nízkotučné mléčné produkty nebo dokonce žádné. Stejné pravidlo platí i pro výživu ženy v těhotenství, kdy jsou plnotučné mléčné produkty vynikajícím zdrojem vápníku nezbytného pro rozvoj nervového systému, kostí a krevního oběhu.

Stejně jako vhodné jídlo může plodnost podpořit, nevhodné potraviny mají na schopnost zplodit potomka výrazně negativní dopad. Skutečným zabijákem ženské plodnosti je alkohol. Podle dosud provedených výzkumů stačí i pravidelná konzumace malého množství alkoholických nápojů a plodnost ženy může být snížena až o padesát procent. Stejně tak by měly ženy, které si přejí otěhotnět, snížit konzumaci kávy. Příliš velký příjem kofeinu totiž negativně ovlivňuje plodnost a v poslední době se objevují i hypotézy, že kofein souvisí se zvýšeným rizikem potratů v raném stádiu těhotenství. V době, kdy se snažíte o dítě nebo jste těhotná, by vaše konzumace kávy neměla přesáhnout dva šálky za den. Ženám, které si přejí otěhotnět, dále odborníci nedoporučují přílišnou konzumaci mořských ryb, které jsou známé vysokým obsahem rtuti. Patří mezi ně především mečoun, žralok, štika, bolen, candát, královská makrela či platýz. Kromě negativního vlivu na reprodukční cyklus je rtuť spojována i s vážnými vrozenými vadami plodu, jako je například autismus.

Doporučuji také místo škodlivé hormonální antikoncepce používat přirozenou antikoncepci Lady-Comp a inteligentní počítač pro plánování početí dítěte Baby-Comp.

 

Mužské přírodní doplňky pro zvýšení množství a kvality spermií

Zelený čaj

rp_caj-300x180.jpgMnohé výzkumy ukazují, že antioxidanty obsažené v zeleném čaji příznivě ovlivňují plodnost. Odstraňují volné radikály, které poškozují spermie. Epigallocatechin gallát v zeleném čaji zlepšuje kvalitu spermií a jejich pohyblivost.

 

Škornice šípolistá

Jedná se o afrodiziakum, jehož účinky byly potvrzeny a otestovány. Je běžně užívána v tradiční čínské medicíně, napomáhá produkci spermií. Pomáhá při dysfunkci erekce.

 

Saw palmetto – extrakt ze sereony plazivé

Běžně se užívá k léčbě problémů s prostatou. Saw palmetto také přispívá k většímu počtu spermií, zlepšuje kvalitu spermatu a pomáhá při dysfunkci erekce.

 

Kotvičník zemní

Áyurvédská medicína používá kotvičník zemní ke zvýšení počtu spermií. Zlepšuje kvalitu spermatu a přispívá ke správné hladině hormonů.

 

Česnek

Další přírodní prostředek na produkci spermií a afrodiziakum je česnek. Česnek obsahuje alicin. Ten zvyšuje odolnost spermií a napomáhá zdravému krevnímu oběhu. Česnek rovněž obsahuje selen, který zlepšuje pohyblivost spermií. Zařaďte minimálně dva stroužky česneku do svého denního jídelníčku.

 

Ženšen pravý

Čínská medicína používá ženšen pravý jako prostředek proti stresu. Ženšen rovněž zvyšuje hladinu testosteronu v těle. Zvyšuje množství spermií, zlepšuje plodnost mužů tím, že přispívá k lepší pohyblivosti spermií a pomáhá ke zlepšení erekce.

 

Ashwagandha (známá jako indický ženšen nebo zimní třešeň)

Některé studie prokázaly příznivé účinky ashwagandhy na zvýšení počtu spermií, objem semene a pohyblivost spermií.

 

Maca

Maca se používá ke zlepšení produkce spermií a jejich pohyblivosti. Jeden z jejích účinků je udržování hladiny hormonů.

 

Vitamíny a minerály: 

  • zinek – podporuje správnou funkci pohlavních orgánů, zvyšuje tvorbu testosteronu a tím i počet s.,

  • selen – nedostatek vede ke snížení počtu s., doporučená dávka je100 g organického selenu denně.

  • vitamín C – podporuje pohyblivost s., dd=1000 mg denně.

  • vitamín E – transportuje kyslík k pohlavním orgánům, dd=400 mg denně. Podporuje činnost hypofýzy, která podněcuje varlata k produkci semenné tekutiny, spermie jsou schopnější navázat na ženské vajíčko. Výrazné zlepšení spermatu potvrdily mnohé studie.

  • omega 3 mastné kyseliny (rybí tuk) pomáhá udržovat zdravé spermie a reprodukční tkáň.

  • vitamín B12 je nezbytný pro proces buněčného dělení, zvyšování počtu spermií a jejich pohyblivost.

  • Další vhodné přípravky – karnitin, koenzymQ10 – dd=50mg, vitamín B6, kyselina listová, zázvor, celer.

 

Další doporučení pro vyšší tvorbu spermií

Konzumujte jídlo bohaté na výše zmíněné vitamíny a minerály, nejvíce na zinek, vitamín C, selen, omega-3 mastné kyseliny a kyselinu listovou. Vyřaďte průmyslově zpracované potraviny plné konzervantů, stabilizátorů, barviv a dochucovadel a nahraďte je celistvými potravinami, které stvořila příroda, ne člověk. Pokuste se dopřát si jídlo v co nejvyšší kvalitě (bio), neboť chemikálie obsažené v komerčně produkovaných potravinách obsahují velké množství chemikálií, které nepříznivě ovlivňují kvalitu a množství spermatu. Také kosmetika a její kvalita, která se dostává kůží do vnitřních orgánů ovlivňuje sperma, proto se pokuste zaměřit na co nejpřírodnější obsah látek. Dopřejte si kvalitní a dostatečný spánek, udržujte si svou optimální váhu, snižte míru stresu co nejvíce můžete, nepijte alkohol, nekuřte, neseďte dlouho v autě, pravidelně se pohybujte na čerstvém vzduchu, ale neběhejte dlouhé tratě, neboť dlouhé tratě potlačují hladinu testosteronu a snižují četnost spermií a často se milujte se svou ženou.

 

Hodně zdraví.

Michaela

 

celostní medicína

Michaela Weissová
Michaela Weissová

Jsem specialistkou na léčbu potravinami, zásadotvornou stravu a jógovou terapii. Pomáhám lidem uzdravit se jídlem ze zánětů, kandidy, obezity a dalších nemocí a prostřednictvím jógové terapie pomáhám uvolňovat hluboko uložené bloky na těle i na duši. Celostně pracuji se všemi rovinami člověka na návratu do rovnováhy a spokojeného života. Nechte se inspirovat těmito milovanými stránkami a prosím nekopíruje bez mého vědomí mou práci. Díky.

Zatím žádné komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude publikována.