Seznam potravin pro dlouhověkost

DCF 1.0
Potraviny pro dlouhověkost

Bernardo LaPallo není obyčejný muž. Narodil se v roce 1901 a se svými 114 lety je zřejmě starší než kdokoliv z nás. A není to věc náhody, ale disciplíny a touhy žít dlouho. Rozhodl se podělit se o své tajemství dlouhověkosti.

LePallo tvrdí, že nebyl nikdy ani jeden den nemocný. Vyhýbá se červenému masu a jí většinou bio potraviny a zeleninu. Svůj recept na zdravý život přejal od svého otce, který byl lékařem.

Pokud vás napadlo, že při svém vysokém věku nežije plnohodnotným životem, mýlíte se. Bernardo pořád dělá spoustu věcí, luští křížovky a čte knížky.

 

Seznam pěti potravin, kromě ovoce, zeleniny, semínek a ořechů, pro dlouhověkost:

Česnek

Česnek je často označován jako přírodní antibiotikum, vzhledem k jeho antibiotickým, antibakteriálním a protizánětlivým účinkům. Tuto skutečnost již věděly starověké národy, a proto jej velmi často používaly. Česnek obsahuje vitamíny A, B, C, vápník, jód a selen. Při častém konzumování česneku, popřípadě česnekových kapslí, budete zdraví a česnek vám pomůže v mnoha případech:

  • má protizánětlivé a antibakteriální účinky
  • chrání před nachlazením, onemocněním dýchacích cest a před chronickým zánětu průdušek
  • pomáhá při bolestech v krku, zvětšených uzlin a při angínách
  • usnadňuje vykašlávání hlenu při kašli
  • chrání před chřipkou a zrychluje její vyléčení
  • zlepšuje imunitní systém, který se tak stává odolným proti bakteriím a virům
  • snižuje cholesterol
  • zlepšuje krevní oběh a chrání před kornatěním cév
  • podporuje činnost srdce a pročisťuje cévy
  • reguluje krevní tlak
  • reguluje množství cukru v krvi
  • zlepšuje trávení
  • podporuje metabolismus při hubnutí
  • pomáhá při odstraňování hlístů, roup a škrkavek ze střeva
  • pravidelná konzumace česneku snižuje výskyt nádorů žaludku, tlustého střeva a nádorů u osob s dědičným zatížením
  • pomáhá při odstraňování bradavic pokládáním česneku přes noc na bradavici
  • po požití odpuzuje klíšťata

U citlivých osob se mohou po konzumaci česneku objevit nežádoucí účinky, jako jsou: pálení žáhy, alergické reakce, nevolnost, průjem, potíže s trávením v důsledku špatné funkci jater, žlučníku nebo slinivky. V daném případě česnek nekonzumujte ve velkém množství, popřípadě řešte tento problém s lékařem. Pokud nesmíte posilovat svůj imunitní systém, konzultujte vhodnost častého užívání česneku s lékařem.

Účinky česneku na lidské zdraví jsou obrovské, stačí jen konzumovat česnek pár krát týdně. V chřipkovém období nebo při nemoci se doporučuje jíst nejméně 1 stroužek denně. Pokud si česnek oblíbíte a budete jej používat při každodenním vaření, vaše tělo vám jen poděkuje.

Mnoho léčivých receptů s použitím česneku najdete například v článcích:

Jak na nachlazení a nemoci přírodně aneb babské rady,

4 recepty na domácí medicíny na nachlazení

Jednoduchý nápoj na chřipku a nachlazení,

Lidové léčení jednotlivých nemocí – recepty

 

Med

Honey in a wooden spoon and jar on a wood rustic background
Med

Nejlepší přírodní sladidlo, jehož příznivé účinky jsou hojně zmiňovány. Pokud potřebujete sladidlo, nemůžete zvolit lepší.

O medu se více dočtete v článku Jednoduchý trik na zrychlení hubnutí.

Tipy na použití medu například v článku Medicína na vysoký cholesterol, tlak, rakovinu i obezitu

 

Skořice

Skořice je velmi populárním kořením a ochucovadlem. Výtažek z kůry se používá v mnoha tradičních medicínách po celém světě. Skořicový prášek snižuje hladinu cholesterolu v krvi a funguje jako prevence cukrovky.

Odborné studie o skořici

Jedna z prvních studií se zajímala o skořici jako léčivý prostředek proti diabetu – byla podávána v denním množství 1, 3, nebo 6 gramů po dobu 40 dní. Vědci v Pákistánu zjistili u lidí s diabetem tyto účinky:

  • hladina cukru v krvi se snížila o 18-29% (to představovalo pokles o 1-2,5 mM)
  • LDL cholesterol poklesl o 7-27%
  • celkový cholesterol se snižoval o 12-26% beze ztráty ochranného HDL cholesterolu
  • hladina triglyceridů se snižovala o 23-30%

Přínosy užívání skořice vždy trvaly i po ukončení jejího užívání. To znamená, že pokud je skořice užívána pravidelně, není nutné ji brát každý den, aby se dostavily všechny přínosy v podobě snižování krevního cukru a hladin LDL cholesterolu a triglyceridů. V zájmu vyvolání léčebného účinku skořice je však nutné zmínit závěr jedné nedávné studie, která nezaznamenala téměř žádné účinky po 14 dnech jejího užívání. Podle všeho je potřeba s užíváním vydržet alespoň po dobu 40 dnů, než si můžete dovolit přestávky a přitom využívat její ochranné účinky.

Od první publikace studií z Pákistánu v roce 2003 se na účinky skořice zaměřilo nejméně 52 dalších odborných prací. Většina oponentur se opírala o věcné tvrzení, že samotná skořice nemůže dostatečně upravit plně rozvinutý diabetes. Pro diabetiky by ale mohla skořice být jednou z mnoha různých cest léčby. Je ale potřeba upozornit, že lidé, kteří užívají léky, jako je inzulin nebo přípravky na zředění krve, by měli napřed konzultovat se svým lékařem, než začnou užívat větší množství skořice.

Je hlavně důležité si uvědomit, že neplatí, že čím víc skořice, tím lépe. Optimální denní dávka bývá kolem 3 gramů. Je to množství menší než čajová lžička – optimální množství, vhodné na větší sklenici.

 

Skořice jako lék pomáhá:

  •     zlepšovat trávení
  •     při nevolnosti
  •     proti nachlazení
  •     odstraňovat bolesti svalů a kloubů
  •     snižovat projevy revmatismu
  •     v boji proti infekci
  •     v boji proti celulitidě
  •     snižovat špatný cholesterol (ten příznivý ponechává)
  •     podporovat apetit
  •     mírnit menstruační potíže
  •     mírnit kašel
  •     potlačuje tvorbu a projevy rakovinotvorného bujení
  •    podporuje funkci mozku
  •    prevence proti trombóze
  •    bojuje proti širokému spektru virů, bakterií a plísní
    reguluje hladinu cukru v krvi
  •    silný antioxidant
  •    působí preventivně proti vzniku rakoviny tlustého střeva
  •    je vhodná pokud vás bude trápit plynatost, zácpa nebo průjem
  •    má neuvěřitelnou schopnost zahřát celé tělo

 

Tip I. – Med a skořice jako lék

med a skořicePřipravte si 1 polévkovou lžíci medu a rozmíchejte v ní zhruba necelou polovinu kávové lžičky mleté skořice. Důkladně promíchejte, aby se obě složky dobře spojily a nechte 5 minut odstát. Přidejte pár kapek citronové šťávy, opět zamíchejte a zkonzumujte. Ulevit od projevů nachlazení by se vám mělo již druhý či třetí den, kdy si tuto zázračnou medicínu budete dopřávat, a to ráno i večer. Více v článku Léčení medem a skořicí – seznam nemocí a použití.

 

Tip II. – Skořicový zábal pro lepší vitalitu pokožky a podporu boje proti celulitidě

Smíchejte kelímek bílého jogurtu s 2 lžícemi tvarohu, 1 lžičkou olivového oleje a cca 5 lžičkami mleté skořice. Pokud bude výsledek příliš řídký, zahustěte ho ještě tvarohem. Poté naneste na nohy a ty pak následně zabalte do potravinové fólie a ručníku. Pusťte si příjemnou hudbu, zapalte svíčky a alespoň hodinu takto relaxujte. Výsledek poznáte již po 3 opakování.

Bio dobroty se skořicí seženete například v obchodě Živá strava.

Těhotné ženy by skořici měly konzumovat jen velmi málo. U citlivých osob může nadměrné množství vyvolat i alergické reakce jako jsou vyrážky. Proto i u skořice platí všeho s mírou. Skořice byste neměli jíst více jak 4 gramy denně.

 

Čokoláda

rp_kakao-smoothie-1-300x300.jpgNení bezdůvodně nazývána potravou bohů. Pokud si myslíte, že je čokoláda jen laskominou pro děti, mýlíte se. LaPallo nepochybuje o jejím klíčovému vlivu na dlouhověkost.

Nejlépe je kupovat si kakaové boby, které obsahují stovky zdraví prospěšných živin, které však zůstanou nejlépe zachovány při šetrném zpracování bez pražení. Použít je můžete do smoothies, kaší a zdravých dezertů (více v receptech), kde s přidáním medu vyniknou, budou chutnat a poskytnou vám antioxidantovou bombu. Když se rozhodnete koupit si čokoládovou tabulku, tak doporučuji tu s nejvyšším procentem kakaa – 80 a více % a nejlépe v bio kvalitě, kde se nesejdete s tím, že by byla „obohacena“ o palmový tuk a podobně.

Kakaové boby jsou na příklad dobrým zdrojem hořčíku, který podporuje nervovou soustavu,síry, která zlepšuje vzhled kůže a vlasů, železa a manganu nezbytných pro krvetvorbu,chromu, který reguluje metabolismus cukrů, zinku podporujícího imunitní systém a mědi, jež podporuje krvetvorbu a imunitu. Díky vysokému obsahu antioxidantů má kakao jednu z nejvyšších ORAC hodnot.

Kakaové boby obsahují také tuky, především kyselinu stearovou, nasycený tuk, který neovlivňuje hladinu cholesterolu. Kakao obsahuje také vysoké množství ochranných antioxidačních flavonoidů, které ve studiích prokazují schopnost napomáhat terapii vysokého krevního tlaku a diabetu a které také podporují imunitní systém. Kakaové boby jsou považovány za nejlepší přirozené antidepresivum, a to díky obsahu dopaminu a serotoninu, které příznivě ovlivňují duševní zdraví i náladu.

Bio dobroty s nepraženými kakaovými boby můžete ochutnat například prostřednictvím e-shopu s živou stravou, kde seženete nejrůznější zdravé a chutné varianty zdravých sladkostí.

 

Olivový olej

O olivy a olivový olej probíhaly v minulosti války, tak cenný byl a stále je. Zařaďte jej do svého denního jídelníčku v panenské podobě a prospějete velmi svému organismu.

Skvělý olivový olej v bio kvalitě, stejně jako další za studena lisované oleje ze semínek a ořechů, které velmi prospívají vašemu zdraví, můžete přímo koupit v tomto obchodě s živými potravinami.

O olivovém oleji se dočtete více v článku Recept na použití olivového oleje v lidovém léčitelství a na krásu.
 
 
Zde ještě video, kde je Bernardovi 110 let:

 

stethnews, margit, úspěšná léčba, icesnek

 

Michaela Weissová
Michaela Weissová

Jsem specialistkou na léčbu potravinami, zásadotvornou stravu a jógovou terapii. Pomáhám lidem uzdravit se jídlem ze zánětů, kandidy, obezity a dalších nemocí a prostřednictvím jógové terapie pomáhám uvolňovat hluboko uložené bloky na těle i na duši. Celostně pracuji se všemi rovinami člověka na návratu do rovnováhy a spokojeného života. Nechte se inspirovat těmito milovanými stránkami a prosím nekopíruje bez mého vědomí mou práci. Díky.

1 Komentář
  1. Sorry, no článok je napriek početným odvolávkam na nie vždy dostatočne verifikované zdroje dosť zavádzajúci a miestami pôsobí až buvárne. Z viacerých tém ako príklad vypichnem iba jednu – škoricu:
    Nikde v článku nie je uvedené, o akú škoricu ide. Lebo liečebné účinky má najmä škorica cejlónska, ktorá je u nás iba ťažko zohnateľná, ba pre mnohých dokonca úplne neznáma, kým u nás bežná čínska škorica má liečivé účinky slabé, a aj pôsobí odlišne.
    Výsledky neidentifikovaných „pakistanských vedcov“ sú síce pozoruhodné, no odmietam ich uznať za relevantné – z ďalších výskumov v iných končinách sveta totiž vyplynulo, že každý človek na škoricu reaguje vyslovene individuálne, pričom jednému pomôže, druhému nezaberie, no tretiemu pre zmenu výsledky neprijateľne zhorší. A z toho potom vyplynulo i odporúčanie, že do koláčov a nápojov v obvyklých malých množstvách áno, no v liečebnom režime iba u pacientov, ktorí na ňu reagujú pozitívne, aj to iba v dávkach korektne stanovených a postupne optimalizovaných na základe niekoľkomesačných testov. Takéto poznatky mi navyše potvrdili i niektorí naši liečitelia na základe ich skúseností a praxe…
    Znižovanie hladiny cholesterolu je u nás síce ešte stále aktuálna vec, no mnohí lekári a výskumníci už niekoľko rokov poukazujú na fakt, že nie cholesterol je príčinou a priamym vinníkom koronárnych problémov, ale že tým je príliš vysoká hladina homocysteínu, ktorý sa k cievam správa veľmi agresívne (asi ako drôtená kefa), pričom tak organizmus núti k zvýšenej produkcii cholesterolu, ktorý povrch takto devastovaných ciev naopak chráni. Takže nižšie hodnoty cholesterolu, dosahované napr. za pomoci hojne predpisovaných statínov, sú vlastne správaním sa proti zdravému rozumu a iba ďalšou z ukážok, ako naša klasická „školská“ medicína rieši sprievodné javy a príznaky, no samotnú príčinu totálne ignoruje…

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude publikována.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>