Potraviny, které pomáhají spalovat tuk

mid section view of a woman cutting vegetables --- Image by © Royalty-Free/Corbis
Zdravé vaření

Konzumace tučného a sladkého jídla, nedostatek pohybu a špatné stravovací návyky, to je pár příkladů příčin obezity, nízké energie a mnoha nemocí. I v nepřeberném množství zázračných diet a kouzelných přípravků na hubnutí platí jediné zlaté pravidlo, kterým je zdravé, kvalitní  jídlo a pravidelný pohyb.

 

Mezi potraviny, které musíme zařadit do svého jídelníčku bezpochyby patří ovoce a zelenina, kvalitní bílkoviny – rostlinného i/nebo živočišného původu (semínka, ořechy, listová zelenina, maso, vejce, …) a dále co kdo preferuje dle svého stylu stravování a smýšlení, životního stylu a konstituce. Každopádně existuje ještě celá řada nenápadných potravin, které jsou výbornými pomocníky při hubnutí bez vedlejších účinků a dnes vám představím pár z nich.

 

Zázvor

Pravidelná konzumace zázvoru má významný vliv na hubnutí. Díky své ostré chuti zvyšuje teplotu vašeho tělo a tím urychluje metabolismus a podporují spalování kalorií. Navíc snižuje cholesterol, odvodňuje, podporuje výkonnost a imunitu, takže vaše tělo v dietním režimu podpoří. Pokud jste navíc k redukci jídelníčku přidali i pravidelný pohyb, pomůže vám zázvor od svalových bolestí.

V článku Jednoduché domácí pěstování zázvoru naleznete postup jak na to.

 

Lněné semínko

lenPokud máte problémy s přejídáním, lněné semínko vám pomůže k většímu pocit plnosti. Obsahuje omega-3 mastné kyseliny, díky nimž budete mít mimo jiné také zdravější srdce. Hodí se k přidání do různých jídel (např. polévky, ovesné kaše, smoothies…)

Lněné semínko je také výborným pomocníkem v očistě střev. Více se dozvíte v článcích Jak jednoduše očistit střeva bez klystýruJak očistit své tělo od parazitů a normalizovat svou váhu pouze se dvěma ingrediencemi.

 

Čaj na štíhlou linii, zářivou leť a méně celulitidy obsahuje také lněné semínko, tak hurá do toho!

 

Černý pepř

Konzumace něco ostřejšího vám může pomoci hubnout. Černý pepř obsahuje piperin, který pomáhá při trávení a dokonce zabraňuje tvoření tuku. Přidání černého pepře do jídla pomůže se zažíváním a dodá vám energii. Přidejte pepř do masa nebo salátu a budete se cítit během dne čilejší.

Jak si chutně okořenit své jídlo i pepřem, se dočtete v článku 8 receptů na domácí kořenící směsikde si můžete sami namíchat zdravější verze kořenících směsí.

 

Kurkuma

O blahodárných účincích kurkumy jste si již určitě na těchto stránkách četli. Kromě toho, že působí příznivě proti rakovině a jiným nemocem, pomáhá kurkuma hubnout rychleji než většina ostatního koření. Doporučuje se konzumovat vždy se špetkou pepře, který její účinky podporuje.

V článku Recept na přírodní antibiotikum a Protizánětlivé smoothie s kurkumou, naleznete recepty s kurkumou, které vám udělají dobře.

 

Skořice

skoriceŠpetka skořice ve vaší kávě, čaji nebo ranních kaších či smoothie, určitě zlepší jejich chuť, ale také metabolismus – trávení uhlohydrátů. Pravidelná konzumace skořice pomáhá s redukcí špatného cholesterolu a kontrolou hladiny cukru v krvi. Zároveň aktivuje enzymy a inzulinové receptory, což pomáhá v boji s cukrovkou.

V článku Seznam potravin pro dlouhověkost se dočtete více o účincích skořice spolu s recepty a dalšími blahodárnými potravinami, které zlepšují hubnutí, jako je například česnek nebo olivový olej.

 

Zelený čaj

Už mnoho let je zelený čaj populární mezi lidmi, kteří chtějí zhubnout. Obsahuje vysoké množství antioxidantů, které odstraňují z těla toxiny. Kromě toho zlepšuje metabolismus. Čaj je třeba pít neslazený.

Další tipy na čaje podporující hubnutí naleznete v článku 6 čajů, které blokují tuk a zvýší vaší vitalitu.

 

Většina jmenovaných potravin je k nalezení téměř v každé běžné kuchyni a nestojí ani moc peněz. Jejich příznivý účinek na úbytek hmotnosti byl odbornými studiemi a mnohou literaturou, při pravidelné konzumaci, prokázán. Existuje ještě celá řada prospěšných potravin podporujících hubnutí, ale vybrala jsem ty, jejichž konzumace je nejvhodnější v zimních měsících, kdy se potřebujeme prohřívat. O těch ostatních zase někdy příště.

 

V článku Seznam léčivých účinků ovoce a zeleniny najdete podrobný seznam ovoce a zeleniny a jejich blahodárných účinků na regeneraci a zdraví těla.

 

Michaela

Michaela Weissová
Michaela Weissová

Jsem specialistkou na léčbu potravinami, zásadotvornou stravu a jógovou terapii. Pomáhám lidem uzdravit se jídlem ze zánětů, kandidy, obezity a dalších nemocí a prostřednictvím jógové terapie pomáhám uvolňovat hluboko uložené bloky na těle i na duši. Celostně pracuji se všemi rovinami člověka na návratu do rovnováhy a spokojeného života. Nechte se inspirovat těmito milovanými stránkami a prosím nekopíruje bez mého vědomí mou práci. Díky.

1 Komentář

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude publikována.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>