15 tipů na to, jak si posílit střeva a být celkově zdravější

střevoŘecký filozof Platón řekl: „Největší překážkou života je, že člověk musí stále dbát o své zdraví.“ a měl obrovskou pravdu. Zdraví je neustále ovlivňováno velkou spoustou vnějších a vnitřních faktorů a většinu z nich můžeme ovlivňovat vědomým přístupem k sobě samému. Nemoci nás totiž nepřepadají z čistého nebe, ale vyvíjejí se z dennodenních prohřešků proti přírodě a svému tělu. Když se pak nahromadí, znenadání propuknou a my onemocníme. Každý organismus má magické sebeuzdravovací schopnosti a vždy se může uzdravit sám, potřebuje k tomu jen vhodné podporující podmínky.

Jistě znáte ze své zkušenosti i ze zkušeností vašich blízkých, že stále častější návštěvy lékařů, nevedou k žádnému výsledku nebo výraznému zlepšení a když už několik let běháte od čerta k ďáblu, mnozí z nich vám naordinují psychofarmaka s tím, že jste příliš úzkostní hypochondři. Kašlete na to a obraťte se do sebe, změňte svou stravu, svůj denní režim, svůj přístup, své přemýšlení a začněte hledat přírodní pomoc jako podporu k vaší léčbě. Není nutné stát se vrcholovým sportovcem, vitariánem nebo jiným asketou, abyste byli zdraví, důležitá je pravidelnost a rovnováha. Čerstvý vzduch, procházky, cvičení, běhání, plavání, masáže kartáčem, dostatek spánku, relaxace, to vše je zadarmo a velmi důležité.

V našem životě neexistuje téměř žádný proces, který by přímo či nepřímo nesouvisel s naším střevem, ve kterém se ukrývá naše imunita a tak je velmi důležité mu věnovat svou pozornost a dělat, popřípadě nedělat, určité věci. Co dělat proto, abyste byli zdraví, měli energii a cítili se dobře na světě?

 

Pečlivě žvýkejte

Své jídlo vždy velmi pečlivě rozžvýkejte, prosliňte, aby se skoro rozpadalo a pak ho teprve spolkněte. Ulehčíte tak velkou spoustu energie svému trávení a střevům, které tak budou mít více energie na svou regeneraci. Člověk by měl žvýkat jedno sousto v průměru 42 vteřin (maso déle, ovoce kratší dobu). Také toho tím pádem sníte méně a budete hubnout a jídlo budete více vnímat, tudíž si z něj vaše tělo vezme více živin.

 

Vždy jezte v klidu.

lidé jídloJe jen málo věcí, které jsou pro trávení škodlivější, než spěch a rychlé, bezmyšlenkovité polykání. Také prostředí, úprava jídla a společnost hraje velkou roli, o myšlenkách u jídla ani nemluvě. Pokud musíte už jíst v nevzhledné kantýně a jídlo si sami nepřipravujete, tudíž ho nemůžete ani nazdobit, alespoň si jídlo vychutnejte a snažte se u něj mít dobrou náladu, příznivě to ovlivní vaše trávení.

 

Mezi jídly nezobejte.

Zatímco naše játra, orgán zbavující nás jedů, upřednostňují malou porci několikrát denně, je pro náš trávicí systém peklem, když musí celý aparát aktivovat kvůli sebemenšímu soustu. Střevo si libuje, když je v nasazení jen dvakrát či třikrát denně, takže s radostí oželí různé svačinky, ochutnávání a ďobání. S blížícím večerem navíc zmenšujte porce.
 

Zbavte se zácpy.

Blahobytný způsob žití, včetně nesprávného stravování (málo vlákniny a tekutin, hodně mouky, masa a cukru), psychické problémy, vadné držení těla, nadužívání projímadel, nedostatek pohybu, antibiotika, chorobné změny střeva a další, u mnohých způsobují zácpu, která je pro tělo velice nezdravá. Nejenom, že v jejím důsledku vznikají hemoroidy a bolestivé praskliny v oblasti řitního otvoru, ale také se zpětně intoxikujeme skrze stěny střeva. Zácpa je navíc ideálním předpokladem ke vzniku kvasinek.
 
Vše o správném jídle

 

Zbavte se přemnožených kvasinek.

zeleninaVšechny druhy kvasinek, které se rozšíří ve střevech, či v jiných částech těla, produkují metabolické jedy. Milují teplé a vlhké prostředí. Nezbytná je co nejrychlejší změna stravy, která střevo rozhýbe a pročistí, a kvasinkám vezme potravu, tedy cukr.

Protikvasinková dieta

 

Posilte svou obranyschopnost.

Kvasinky jsou nebezpečné pouze v případě, že je oslabena obranyschopnost organizmu. Přírodní medicína nabízí velkou škálu možností, jak imunitní systém podpořit.

Posílení imunity nejen u dítěte
 

Stravujte se celistvě. 

Moderní způsob stravování je u mnohých lidí stále více chemický – konzervy, mražené polotovary, barevné, voňavé, zvýrazněné, denaturované, dlouhotrvající jídlo plné konzervantů, stabilizátorů, barviv a dalších aditiv jde silně proti našemu zdraví. Jezte proto skutečné celistvé potraviny, které neprošly průmyslovým zpracováním a svému zdraví velmi prospějete.

Co přesně znamená celistvě

 

Máte-li nadváhu, zhubněte.

jidloV průmyslově vyspělých zemích trpí nadváhou každý třetí člověk. Rizika nadváhy jsou mnohá a u té vyšší i ohrožují život. Pakliže se chcete vyhnout onemocněním jako jsou srdeční potíže, vysoký krevní tlak, dýchavičnost, přetížení kloubů a páteře, dna, kornatění tepen, ztučnění jater, nedostatečnost ledvin, diabetes a další, udělejte všechno proto, abyste zhubli. Nejdůležitějším obdobím pak není samotné hubnutí, ale první půlrok po něm, během něhož se úspěch hubnutí buď stabilizuje nebo ne.

Vše o hubnutí

 

Nezapomínejte pít.

Příjem tekutin podporuje detoxikaci a trávení. S pitím to ale zase nepřehánějte, doporučuje se 2-3 litry denně (voda, čaj, čerstvé ovocné a zeleninové šťávy ). Důležité je také nepít bezprostředně po jídle, aby se neředily trávicí šťávy, které mají snězenou potravu štěpit, vznikla by tak „kvasná káď“. Popíjejte pravidelně během dne, pokud máte zvýšenou fyzickou aktivitu, tak pijte i během ní a příjem zvyšte.

Recepty na lahodné šťávy

 

Nastolte si pravidelný denní režim

Naše střevo má rádo pravidelný režim dne, rytmus, na který se může nastavit. Bez pravidelného denního režimu nelze dosáhnout pravidelného zažívání. Dbejte proto na to, abyste vstávali, jedli a usínali přibližně ve stejných časech. Pravidelnost prospívá tělu a vnitřním hodinám.

7 principů stravy ekologie těla

 

Před spaním už nejezte.

jezení1K večeru si už nedávejte salát, ani syrovou stravu, pokud na to nejste zvyklí a neživíte se výhradně syrovou stravou (vitariánství). To působí na trávení velmi těžce. A také už alespoň dvě, nejlépe tři hodiny před spaním nic nejezte. Zajistíte tak tělu plný prostor pro regeneraci, nikoli na trávení. Ráno budete mít více energie, nebudete oteklí a budete mít lepší náladu.

13 potravin, které byste neměli jíst před spaním

 

Jezte zásadotvorně.

Častěji zařazujte do jídelníčku zásadotvornou stravu, zejména tehdy, když jste to s kyselinotvornou stravou přehnali. To poznáte jednoduše malátností, oteklostí, bolestí břicha, únavou, nenáladou. Po oslavách a grilovacích večerech s nezdravým jídlem, využijte následující dny ke střídmosti v jídle i pití.

Zásadotvorná jídla

 

Živočišné potraviny jen střídmě.

Maso a ryby konzumujte střídmě, častěji volte vegetariánskou stravu plnou ovoce a zeleniny, obilovin, luštěnin, semínek a ořechů, kvalitních olejů a sladidel. Vychutnávejte si zdravou stravu, ale s klidným svědomím si občas dovolte i nějaký ten drobný „hříšek“.

Zdravé dezerty

 

Dopřejte svému trávení dovolenou.

Náš organizmus z hlediska evoluce není nastaven na nepřetržitý jídelní provoz. Jednou za čas, podle vašich vnitřních impulzů, si proto dopřejte půst. Může to být jeden den v týdnu, tři dny v měsíci nebo delší jednou za rok. Vše záleží na vašem stavu psychickém i fyzickém a podpoře, kterou k tomu potřebujete. Svému trávení a celému tělu tím moc prospějete. Střevo si odpočine, zregeneruje a omladí, stejně jako vaše celé tělo a mysl. Rozhodně to někdy vyzkoušejte, přijdete na úplně jiné myšlenky a úhly pohledů.

Půst není trvalým řešením a není vhodný pro každého, když ale potřebujete nakopnout, je to skvělá cesta. Budete pociťovat nejen více energie, ale také se vám zlepší pleť, sníží se návaly pocení, zmírní se nebo zcela vymizí bolest kloubů, ve většině případů se upraví vysoký krevní tlak, zmírní nebo odstraní deprese, zlepší se zrak, přibude motivace a síla k životu, prohloubí se a zkvalitní spánek, uzdraví se dásně, rozzáří se pohled očí, vlasy se zbaví lupů a jsou lesklejší, svaly a tkáně se vypnou, poleví nebo zcela zmizí nejrůznější bolesti, chuťové smysly se zjemní, zhubnete, držení těla se přiblíží normálu, posílí se intuice, zlepší se imunitní systém, zrychlí se veškeré léčebné procesy, schopnosti, které ležely ladem se znovu objeví. To už stojí za to!

Půstem k transformaci vědomí

 

Smějte se!

smich3Jděte životem s humorem, neboť to je velmi často to jediné, co nám zbývá, abychom se už úplně nezbláznili, ale naopak si prodloužili život. A neberte se vždy tak vážně. Upjatost, pesimismus a zakaboněnost, nám škodí zdaleka nejvíce, více než tabulka čokolády snězená na posezení, nebo dvě. Věděli jste, že většina serotoninu, tzv. hormonu štěstí, vzniká ve střevě? Celých 97%, pouhé jedno procento v mozku a zbylá dvě někde cestou, v krevních destičkách. Budete-li mít udržovaná střeva, budete mít přirozeně lepší pocit ze sebe a tím i lepší náladu.

Jóga smíchu

 

Chcete být krásní a vonět? Starejte se o svá střeva!

Naše krása a tělesné pachy jsou také otázkou střeva a stupně jeho zamoření toxiny a fekálním odpadem. Zamoření střeva se projevuje na kůži nejrůznějšími pupínky, ekzémy a vyrážkami, stejně jako určitými druhy zápachů, podle jejichž intenzity z nich lze odvodit nejrůznější nemoci a choroby orgánů.

Detoxikace

 

Pozitivní vývoj naší životní cesty určujeme my sami, a to jedině tehdy, jsme-li připraveni pro to něco udělat. Návrhy, které jsem vám zde předložila, nejsou nijak obtížné k tomu, je zařadit do svého životního stylu a zkvalitnit a prodloužit si tak váš život, který máte jen jeden a velmi rychle ubíhá.

Jezte vždy s chutí a s přesvědčením, že pro sebe děláte něco dobrého. Vždy mějte na paměti, že to, jak jíte, je stejně důležité jako to, co jíte.

 

Hodně zdraví!

Michaela Weissová
Michaela Weissová

Jsem specialistkou na léčbu potravinami, zásadotvornou stravu a jógovou terapii. Pomáhám lidem uzdravit se jídlem ze zánětů, kandidy, obezity a dalších nemocí a prostřednictvím jógové terapie pomáhám uvolňovat hluboko uložené bloky na těle i na duši. Celostně pracuji se všemi rovinami člověka na návratu do rovnováhy a spokojeného života. Nechte se inspirovat těmito milovanými stránkami a prosím nekopíruje bez mého vědomí mou práci. Díky.

Zatím žádné komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude publikována.