Seznam „dobrých“ a špatných éček pro tisk do peněženky

eckaPokud se podobně jako já zajímáte o zdravou stravu a není vám lhostejné, co do svého těla a těl vaší rodiny dáváte, tak zřejmě trávíte delší čas v obchodech čtením etiket. V dnešní době je to nutnost, ať už zkoumáte tzv. éčka nebo složení z pohledu cukru, lepku, mléka či jiných alergenů, tak to tak berme. Abyste se již neztráceli v záplavě nic neříkajících názvů a čísel a neměli popřípadě špatný pocit z toho, že nějaké éčko v dané potravině je, ale vlastně vám třeba ani neuškodí, protože jde například o vitamín, mám tu pro vás praktický seznam těch nejpoužívanějších éček, rozdělený na dvě kategorie – Nemusíte se bát a Raději se vyhněte, který si po vytisknutí jednoduše složíte do peněženky a budete tak mít možnost vyhnout se doslova jedům, které by vás mohly poškodit.

Jedno samotné éčko vás jistě nezabije, ale koktejlový efekt špatných éček, který nasbíráte z různých produktů například v rámci jednoho dne, by vám už mohl při častější konzumaci způsobit zdravotní problémy, u starších lidí a malých dětí okamžitě.

Nejlepší cestou, jak se vyhnout éčkům, umělým barvivům, stabilizátorům, umělým sladidlům, chemickým konzervantům a dalším hitparádám, je kupovat celistvé potraviny – čerstvé ovoce, zeleninu, fazole, obilniny, nezpracované maso, čerstvé máslo, bílý jogurt, …

bright candy spilled out of the bag on a wooden table with a teapot and cups
Barvené cukrovinky nemusí být vždy problém, pokud jsou barveny přírodními barvivy, jako je červená řepa, kurkuma, levandule, jahody…

V případě dětí, se vám to ne vždy povede, díky barevným obalům a lákadlům, které přinesou děti, jejichž rodiče se stravou nezaobírají vůbec nebo jen okrajově. Takové děti pak často trpí ADHD, poruchou soustředění, hyperaktivitou a dalšími poruchami, spojenými především s umělými barvivy cukrovinek.

6 přírodních potravinových barviv z ovoce a zeleniny

Také uzeniny, párky, salámy a jinak zpracované maso je zdrojem nejen nekvalitního a často prošlého masa, které se vrací z krámů zpět výrobcům, kteří z něj pak výše zmíněné vyrobí nabarvením, umělým dochucením a zakonzervováním jedovatými dusitany, což by zejména děti a staří lidé neměli vůbec jíst, ale nikdo z nás, ale také špatnými éčky, které poškozují naše orgány!

Tento jednoduchý seznam si pohodlně vytiskněte, přeložte napůl a vložte do peněženky jako vizitku a máte kdykoli po ruce velmi praktického pomocníka, díky kterému už nikdy nebudete muset kupovat jedy.

 

ecka-tabulka

 

ecka-tabulka-pro-tisk

Tento seznam je sestaven na základě informací z webu Zdravá potravina a dostala jsem ho v rámci největší konference o výživových trendech v ČR Food21, které jsem se nedávno zúčastnila a která byla nabita skvělými řečníky a radami, které zde budu s vámi postupně sdílet.

Hodně zdraví.

Michaela Weissová
Michaela Weissová

Jsem vystudovanou lektorkou hatha jógy, zaměřující se na jógovou terapii, výživovou poradkyní se zaměřením na zásadotvornou stravu a přírodní léčení a od února 2013 s láskou tvořím tento web, který je zde pro vás. Kopírování článků je možné pouze s mým souhlasem.

Zatím žádné komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude publikována.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>