Jak používat zelené potraviny, aby vás to nenudilo

O zelených listech a zelených potravinách a jejich báječném přínosu pro naše zdraví už víme všichni, to není žádná novinka. Jsou to mega nutrienty, plné vitaminů, minerálů a chlorofylu, důležité mimo jiné pro náš silný imunitní systém, energii a celkové zdraví. Podělím se dnes s vámi o možnosti, jak zelené potraviny zařadit do svého jídelníčku, aby vám chutnaly a byly stále jiné.

 

Zelené potraviny vám poskytují minerály

Každá celistvá potravina má své podporující účinky pro naše zdraví, ovšem zelená zelenina je prostě superpotravinou. Doporučuji svým klientům pravidelně do své stravy začleňovat tmavou listovou zeleninu jako je například kapusta, protože obsahuje vápník, který je nezbytný pro zdraví kostí a zubů (a velkým zdrojem vápníku hlavně pro vegany). Také doporučuji jíst brokolici, růžičkovou kapustu a řeřichu, neboť obsahují glukosinoláty, které jsou výživnými látkami rostlinného původu, s velmi silnými protirakovinnými vlastnostmi.

 

Zelené potraviny jsou přírodním imunostimulantem

Zelená zelenina obsahuje také velké množství vitamínů C, který je důležitý pro posílení imunitního systému. Jsem velkým fanouškem mladého ječmene, mladé pšenice a vojtěšky, protože pomáhají okysličení těla a snižují zánět, podporují zdravé orgány a imunitní funkce.

 

Zelené potraviny podpoří vaší krásu

Vitamin C také pomáhá podporovat tvorbu kolagenu. Kolagen podporuje zdraví kloubů, stejně jako zdravou zářivou pleť a vlasy.  Vitamín E, který se nachází například ve špenátu nebo mangoldu, je další vitamín, který podporuje zdravou kůži a vlasy a také chrání tělo před poškozením volnými radikály.

 

Jíte dostatek zeleného?

I když bychom určitě rádi začlenili zelenou zeleninu do svého jídelníčku každý den, ruku na srdce, občas je to nereálné a to hlavně díky měnícímu se ročnímu období a sezónnosti kvalitní zeleniny. Pokud si chcete dopřát porci zdraví každý den, můžete si koupit sušené prášky ječmene, pšenice, vojtěšky, řas a dostanete extra porci antioxidantů a chlorofylu.   Pohodlí práškových zelených produktů zajišťuje, že získáte vysokou kvalitu pro své celkové zdraví, energii a silný imunitní systém. Všude tam, kam je přidáte, dostanete v jednom jediném jídle koktejl těchto zdraví prospěšných látek.

Zelené potraviny v prášku používám hlavně do džusů a smoothies, ale ukáži vám další nápady, jak je lze chutně použít.

 

Na slano

Přidejte lžíci zelených potravin dle vašeho výběru například do hummusu.
Recept na hummus.

Přidejte je na dušenou zeleninu nebo míchaná vajíčka.

Posypte jimi polévku a salát, dostanete extra design, chuť i výživu. U polévky jen počkejte, až trochu zchladne, na raw polévky kdykoli.

Recepty na zdravé polévky.

Použijte je do těsta na pečení chleba nebo domácího pečiva.

Recepty na domácí chleby, pečivo a placky
 

Na sladko

Skvěle chutnají například v chia pudinku nebo v ovesných kaších. Smícháte-li je s kakaem, avokádem, banánem, fíky nebo rozinkami a ořechovým máslem, budete mít boule za ušima a budete moci skály lámat.

Recepty na raw ranní kaše , ovesné kaše do skleničky a recept na chia pudink (ovoce si můžete obměňovat dle sezóny a chuti).

 

Ovesné a jiné kaše

4 zásadité recepty na sladké zdravé ranní kaše

 

Na dorty

Zelenými potravinami můžete posypat jakýkoli dezert.

Pokud máte chuť na tento, tak recept na něj najdete v článku Rozplývající se raw čokoládový dezert, který je velmi oblíbeným mezi mnoha lidmi, které znám i neznám, ale píší mi děkovné emaily, tak si ho užijte.

Další lahodné recepty na dobrůtky naleznete v sekci Zdravé dezerty.

 

Na osvěžující zmrzliny

V létě si lžičkou zelených potravin můžete posypávat nebo je přímo přidávat na/do domácích zmrzlin. Budete osvěženi, hydratováni a nabušeni.

Recepty na domácí zmrzliny naleznete v sekci Zdravé zmrzliny.

Bez ohledu na vaše chutě a styl stravování, vám přidávání zelených potravin do jídla změní život. Budete mít své chutě pod kontrolou, takže se dostanete na svou správnou váhu, budete mít více energie a zářit, budete zdravější a vaše buňky vyživenější, pozastavíte stárnutí a váš imunitní systém pojede na plné obrátky. Jestli hodně cestujete nebo vedete rušný život, můžete si zelené potraviny v prášku brát kamkoli sebou a kdykoli si udělat osvěžující, zdravý a sytý koktejl a máte jídlo. Pokud snídáte lívance, i tak je můžete posypat lžičkou zelených potravin a jste na cestě ke zdraví.

Pokud si nevíte rady s tím, jaké zelené potraviny si vybrat, podívejte se sem. U každé najdete přesný popis.

Hlavně žádná dogmata a vše s radostí!

Michaela Weissová
Michaela Weissová

Jsem specialistkou na léčbu potravinami, zásadotvornou stravu a jógovou terapii. Pomáhám lidem uzdravit se jídlem ze zánětů, kandidy, obezity a dalších nemocí a prostřednictvím jógové terapie pomáhám uvolňovat hluboko uložené bloky na těle i na duši. Celostně pracuji se všemi rovinami člověka na návratu do rovnováhy a spokojeného života. Nechte se inspirovat těmito milovanými stránkami a prosím nekopíruje bez mého vědomí mou práci. Díky.

Zatím žádné komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude publikována.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>