Celostní doporučení na přírodní léčbu zánětu

Zánět je reakce imunitního systému, který je nezbytný k obraně těla proti všem virům a bakteriím. Zánět je základní příčinou mnoha závažných autoimunitních onemocnění, onemocnění srdce a rakoviny. Kromě bolesti daného místa, má dalších mnoho příznaků, jako je například nesoustředěnost, deprese, úzkost, problémy se štítnou žlázou, zažívací problémy. Mnoho lidí se bohužel dlouhodobě potýká se zánětem již v chronické formě a vedou nerovný boj za uzdravení, pokud užívají pouze léky a nezmění svou stravu a životní styl. 

Problém je hlavně v tom, že lidé nevědí, co zánět způsobuje a jaké potraviny jsou prozánětlivé, jak se se zánětem přírodně vyrovnat a hlavně kde začít a na to se chci dnes zaměřit.

Pokud jste čekali na správný čas, tak je to teď. Můžete začít snižovat svůj zánět a posilovat svou imunitu díky těmto doporučením, která jsou pojatá celostně, se zaměřením na léčbu potravinami.

Důležité je zjistit příčinu vzniku zánětu a tak byste určitě měli navštívit lékaře, aby udělal potřebné testy a zjistil tzv. vyvolavatele. Já vám pak nabídnu další přírodní řešení, která budou konkrétní a pro vás účinná.

 

Jak začít

 

1. Začněte svůj den šálkem kávy nebo zeleného čaje.

Pro všechny milovníky kávy je to příjemná zpráva a jednoduchý úkol, pro všechny ostatní možná šokující informace. Na základě věděckých studií bylo prokázáno,  že konzumenti kávy mají nižší CRP (zánětlivý protein). Pijte kávu kvalitní a ne moc často. Pokud je pro vás káva na černé listině, dejte si zelený čaj. U něho je také prokázán efekt snížení CRP.
 

2. Snižte NF-kB.

Vysoké hladiny zánětlivého nukleárního faktoru kappa B nebo NF-kB, vám neudělají žádnou laskavost, při procesu vyrovnání hladiny zánětu. Bylo prokázáno, že když je NF-kB aktivován, váže se k DNA a přináší nejrůznější zánětlivé reakce a chronické zánětlivé stavy. Můžete ho snižovat tím, že začnete jíst NF-kB bohaté potraviny po celý den, jako jsou například borůvky a matcha zelený čaj.

 

3. Zvyšte NRF-2.

Protein NRF-2 zapne do akce geny, zodpovědné za antioxidační a detoxikační procesy. To pomáhá zklidnit hladinu zánětů. Aktivujte NRF-2 zaměřením se na vysoce antioxidační potraviny, jako je například zelený čaj matcha, bobulovité ovoce, kvalitní ovoce a zelenina a další.

 

4. Maximalizujte příjem vitamínů rozpustných v tucích.

Vitaminy A, D, E, a K2 jsou pro lidské zdraví nesmírně důležité a to z mnoha důvodů. Hrají velkou roli při snižování zánětu snížením hladiny zánětlivého proteinu CRP. Zaměřte se proto na léčivé potraviny, které mají vysoký obsah těchto vitaminů. Níže uvádím články, kde naleznete podrobný seznam přírodních zdrojů vitamínů a minerálů.

 

5. Vyhněte se alkoholu, s výjimkou jednoho druhu.

Omezte nebo úplně nejlépe zcela vyřaďte alkohol. Alkohol prokazatelně zvyšuje hladinu CRP. Nicméně, studie ukázaly, že červené víno, pokud je konzumováno v malém množství, CRP naopak snižuje. Takže se nebojte zakončit svůj den sklenkou kvalitního červeného vína.

 

6. Zvyšte methylaci.

Methylace je biochemická superdálnice těla, které pomáhá chránit DNA, mozek a střeva proti zánětu. Je důležité podporovat zdravé methylační cesty, pro snížení hladiny homocysteinu, zánětlivé aminokyseliny, o kterém skvěle hovoří a má na něj „lék“, pan doktor Karel Erben. Skvělý způsob, jak methylaci zvýšit, je zařadit do svého jídelníčku na síru bohaté potraviny, jako je květák, růžičková kapusta, brokolice. Homocystein pak snižují potraviny obsahující kyselinu listovou (zelená listová zelenina), vitamíny C a skupiny B.

Seznam léčivých účinků ovoce a zeleniny

7. Snižte stres a zvyšte bdělost a přítomnost.

Stres poškozuje vaše zdraví více než jedním způsobem, včetně zvyšování CRP. Lidé se stresujícím zaměstnáním nebo toxickými vztahy, byly označeni v mnoha studiích jako jedinci s vyšší hladinou CRP. Meditace všímavosti je skvělá technika, jež pomáhá snížit stres a také snížit hladinu CRP. Začleňte všímavost a staňte se vědomými pozorovateli hned po ránu, než začne rušný den, nalaďte se na celý den a jeho klidnou vizi, bez ohledu na vaše očekávání a využijte k meditační praxi také dobu oběda a večer před spaním. Stačí pár minut.

Hezká meditační cvičení naleznete v sekci Meditace.

15 důležitých potravin bojujících se záněty.

Sestavte si svůj léčivý jídelníček a podívejte se na přírodní zdroje vitamínů a přírodní zdroje minerálů.

Další články na téma zánětů:

Seznamte se s králem antioxidantů

5 důležitých potravin na každý den

Žebříček nejzdravějších potravin

Test odhalení chronického zánětu v těle

Příčiny zánětů, jejich léčba a recept na silně protizánětlivou šťávu bez odšťavovače

Hodně zdraví!

Michaela Weissová
Michaela Weissová

Jsem specialistkou na léčbu potravinami, zásadotvornou stravu a jógovou terapii. Pomáhám lidem uzdravit se jídlem ze zánětů, kandidy, obezity a dalších nemocí a prostřednictvím jógové terapie pomáhám uvolňovat hluboko uložené bloky na těle i na duši. Celostně pracuji se všemi rovinami člověka na návratu do rovnováhy a spokojeného života. Nechte se inspirovat těmito milovanými stránkami a prosím nekopíruje bez mého vědomí mou práci. Díky.

Zatím žádné komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude publikována.