Co byste měly jíst a dělat pro krásnou bezbolestnou menstruaci

Menstruační bolest je častou stížností mnoha žen a z vlastní zkušenosti vím, že bolestivá být nemusí, ba co víc, nemá být. Bolest při menstruaci souvisí s přijetím vaší ženskosti, sexuální síly, potlačováním emocí v průběhu celého měsíce, zapomínáním na sebe a své potřeby, hektikou, kterou zažíváte každý den, nepřijetím se, emoční bolestí, partnerskými nedorozuměními, zneužíváním své ženské podstaty, nerespektem a neúctou ke svému tělu, strachem z toho být žena a dalšími ženskými tématy.

Předmenstruační období

Předmenstruační období, kdy se vaše tělo připravuje na vnitřní očistu, vnímá mnoho žen velmi silně. Jsme přecitlivělé, náladové, netrpělivé, výbušné, vzteklé, bez energie, špatně se soustředíme a mnohé z nás jsou až depresivní.

Frustrace, napětí a zadržovaná agresivita se derou na povrch a vyžadují naši pozornost. Kdybychom se dokázaly s těmito stavy vyrovnávat přirozeně v průběhu celého měsíce a nepotlačovaly je tu kvůli manželovi, tu kvůli práci, kvůli dětem nebo společenskému chování, mohly bychom se pak vyhnout tzv. PMS – premenstruačnímu syndromu, který sebou nese vše, výše popsané.

Je běžné, že před menstruací máme tendence uklízet a měnit uspořádání věci kolem sebe, chystá se totiž generální úklid i v nás.

Tato potřeba ke změně je touhou kouzelnice měnit svět. Můžeme začít tím, že začneme měnit věci v sobě, využijeme vzrůstající míry intuice a poddáme se potřebě snění. Tak můžeme skutečně začít kouzlit díky kreativitě a velké tvůrčí síle, která se v nás v tomto období probouzí a neklidně čeká na to, abychom jí poskytly prostor k vyjádření.

Naše sexuální touha v tomto období může být divoká, ale také odmítavá. Pokud se jí poddáme, můžeme prožít extázi v živočišném a vášnivém milování.

 

Menstruace

Menstruací se noříme samy do sebe, zklidňujeme se, zpomalujeme, jsme vnímavější a citlivější. Fyzická energie je nižší a tělo zadržuje vodu. Potřebujeme více odpočívat a být více samy se sebou.

Pokud se dokážeme oprostit od požadavků vnějšího světa, odložit vše, co není nezbytně nutné, ztišit se a spočinout samy v sobě, otevíráme si v této fázi cyklu spojení s intuicí a instinkty. Věci, lidi a situace vnímáme trochu jinak, mnohem citlivěji a na hlubších úrovních. Často proto přehodnocujeme to, co v našich životech již ztratilo svou funkci, ať už jsou to věci, projekty či vztahy a máme potřebu se všeho nefunkčního zbavovat.

Snížená úroveň energie je časem staré ženy, báby, zkušené vědmy, která se neobrací ke světu, ale sama do sebe.

Mnoho žen se obává se v tomto období milovat, ale milování právě v tomto období je velmi intimním, hlubokým a transformačním prožitkem pro muže i ženu.

 

Co jíst pro krásnou bezbolestnou menstruaci

Kromě přijetí sebe, své jedinečnosti, krásy a důležitosti, sebelásky a vyrovnaného životního stylu, vám může významně v prožívání a kvalitě menstruace pomoci také to, co jíte.

Jezte více zdravých tuků.

Všem ženám doporučuji zaměřit se na protizánětlivé potraviny a středomořskou kuchyni. Zařaďte do svého jídelníčku více potravin obsahující omega-3 mastné kyseliny, které snižují zánět a bolesti spojené s menstruačními cykly. Můžete jíst 2-3x týdně divoké ryby ze studených vod, jako je losos, sardinky nebo sleď a/nebo zařadit více za studena lisovaných kvalitních rostlinných olejů, vlašských ořechů, zelené listové zeleniny, chia semínek a bio vajec.

 

Doplňte hořčík.

Hořčík je minerální látkou, které mají mnohé ženy nedostatek. Hořčík pomáhá zlepšit úzkost, spánek, bolesti hlavy, menstruační křeče a bolesti, neboť pomáhá uvolňovat děložní svaly, ve kterých se menstruační bolest objevuje.

Potraviny bohaté na hořčík:

  • kešu
  • sója
  • špenát
  • mandle
  • halibut
  • zelená listová zelenina
  • semínka (sezam, mák,)
  • lískové ořechy
  • kakao
  • banány
  • celozrnné obilovin
  • luštěniny
  • jablka
  • brambory
  • ovesné vločky
  • klíčky

Zkuste začlenit tyto potraviny v předmenstruační fázi a také během menstruace.

 

Doplňte vitamíny skupiny B

Mnoho žen má také nedostatek vitamínu B1 (thiamin), který se projevuje svalovou bolestí, křečemi a někdy únavou, což jsou všechno příznaky premenstruačního syndromu.

Potraviny bohaté na B1:

  • ryby
  • luštěniny
  • vaječný žloutek
  • mléko
  • ořechy
  • řeřicha
  • česnek
  • pšeničné klíčky
  • celozrnná mouka
  • pivovarské kvasnice
  • rýžové otruby
  • sójové boby
  • ovesné vločky
  • většina druhů zeleniny
  • vnitřnosti

 

Vitamin B6 (pyridoxin) je další vitamín, který má tendenci být deficitní a způsobovat tak menstruační bolesti. Vitamin B6 pomáhá dostat hořčík do buňky, což pomáhá děloze se uvolnit.

Potraviny bohaté na B6:

  • brambory se slupkou
  • banány
  • kuřecí prsa
  • pivovarské kvasnice
  • pšeničné klíčky
  • otruby
  • játra
  • ryby
  • sójové boby
  • neloupaná rýže (Natural)
  • vejce
  • ořechy
  • ovesné vločky
  • melasa
  • zelí
  • kapusta
  • pohanka
  • listová zelenina

 

Doplňte vitamín E.

Vitamín E je skvělý protizánětlivý přípravek, který pomáhá zmírnit bolesti v období menstruace, vyrovnává hormony a menstruační plynutí. Je to také silný antioxidant, který bojuje proti volným radikálům, které způsobují předčasné stárnutí.

Potraviny bohaté na vitamín E:

  • mandle
  • slunečnicová semínka
  • špenát
  • brokolice
  • kapusta
  • sladké brambory
  • avokádo
  • paprika
  • kukuřice
  • rajčata
  • vejce
  • játra
  • za studena lisované oleje
  • obilné klíčky
  • ořechy
  • růžičková kapusta
  • listová zelenina
  • špenát
  • celozrnné obiloviny
  • luštěniny
  • sójové boby

Zařaďte tyto potraviny několik dní před cyklem, abyste zabránili křečím a úzkosti.

 

Milé ženy, buďte na sebe hodné, pozorujte se, sledujte změny, které se ve vás odehrávají a pocity s nimi spojené. Nalaďujte se na sebe, na své ženství, vnímejte a rozvíjejte svůj potenciál, který ve vás stále je a jen čeká na propojení, využití a sdílení. Buďte bohyní.

Skutečná podstata ženy je princip inspirujícího chaosu. Její vlastností je nestálost mimo zákony logiky. Nedá se s tím nic udělat, je třeba se jen uvolnit a zamilovat si to.

Bližší informace o menstruačním cyklu a proměnách ženy naleznete v článku Menstruace.

Hodně lásky.

Michaela Weissová
Michaela Weissová

Jsem specialistkou na léčbu potravinami, zásadotvornou stravu a jógovou terapii. Pomáhám lidem uzdravit se jídlem ze zánětů, kandidy, obezity a dalších nemocí a prostřednictvím jógové terapie pomáhám uvolňovat hluboko uložené bloky na těle i na duši. Celostně pracuji se všemi rovinami člověka na návratu do rovnováhy a spokojeného života. Nechte se inspirovat těmito milovanými stránkami a prosím nekopíruje bez mého vědomí mou práci. Díky.

Zatím žádné komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude publikována.