Jak přírodně na zápach nohou

Zápach nohou není nic příjemného a nesouvisí pouze s nedostatečnou hygienou. Každé chodidlo má na 250.000 potních žláz, které produkují pot. Uzavření nohou do bot, tím hůře nekvalitních, oblékání si ponožek ze syntetických materiálů nebo s jejich příměsí, spolu s nadměrnou aktivitou, nekaždodenní hygienou a zakyselující stravou, vede k zápachu nohou, který není ničím jiným, než zápachem výkalů bakterií, které se živí naším potem. Síla. A jak na to?

Kromě úpravy jídelníčku, snížení stresu, hygieny a kvalitních ponožek a bot, je účinnou, nejjednodušší a nejlevnější metodu, kterou jsem pro své klienty objevila, koupání nohou v čaji.

 

Jak může čajová lázeň pomoci vyléčit páchnoucí nohy?

V celém procesu působení čajové lázně na pocení nohou hrají velkou roli taniny, přirozeně obsažené v čaji. Vysušují a zmenšují tkáň nohou a jsou také známé jako adstringenty. Jedná se o skupinu prvků způsobující smrštění a kontrakci tělesných tkání, které vysušují nadměrnou sekreci.

 

Účinek tříslovin

Když pijete čaj, můžete pocítit účinek tříslovin charakteristickým pocitem sucha nebo drhnutí v ústech. Tento pocit je také možné pocítit při popíjení kvalitního vína, které je na třísloviny bohaté. Čajová lázeň snižuje pocení, protože způsobuje smrštění otvorů potních žláz.

 

Jak dlouho nohy namáčet?

V závislosti na tom, jak intenzivně vaše (nebo partnerovi) nohy páchnou. Každá lázeň by měla trvat nejméně hodinu, aby byla účinná, při větším zápachu i déle.

 

Studie zabývající se tímto způsobem odstranění zápachu nohou ukázala, že nožní lázeň v teplém roztoku zeleného čaje asi 20 minut denně, zlepšuje celkové kožní příznaky infekcí nohou a výrazně léčí pocení a páchnoucí nohy.

 

Studie dále ukazují, že čím je vyšší koncentrace čaje v roztoku (počet sáčků), tím vyšší je účinnost a koupel vykazuje lepší výsledky.

Doporučuji černý a zelený čaj. Nohy budou příjemně osvěžené, měkké a sníží se jejich pocení.

Tipy: Použít můžete také pár kapek vašeho oblíbeného éterického oleje (skvěle funguje Tea tree olej) nebo polévkovou lžíci bylinek.

Skvělou lázní je také na kolečka nakrájený citrón s lžící mořské nebo Epsomské soli a jedlé sody, v lavóru teplé vody.

Vyzkoušet můžete také na kolečka nakrájenou salátovou okurku s mátou, které osvěží a provoní nohy.

Hodně zdraví!

Michaela Weissová
Michaela Weissová

Jsem specialistkou na léčbu potravinami a jógovou terapii. Pomáhám lidem uzdravit se jídlem ze zánětů, kandidy, obezity a dalších nemocí a prostřednictvím jógové terapie pomáhám uvolňovat hluboko uložené bloky na těle i na duši. Celostně pracuji se všemi rovinami člověka na návratu do rovnováhy a spokojeného života. Nechte se inspirovat těmito milovanými stránkami a prosím nekopíruje bez mého vědomí mou práci na jiné weby. Díky.

1 Komentář
  1. Pěkný článek 🙂
    Již asi 10 let jsem pozoroval, že tyto příznaky byly intenzivnější u lidí kteří jedli hodně salámů ( a jiné podobné jídla ). Prostě jsem vnímal že to co člověk jí se hodně projevovalo pak i na ponožkách nebo mohlo být cítit např. v čajovně 🙂
    Určitě perfektní informace. Osobně tím netrpím, ale je dobré vědět mimo jiné, že chodidlo má tolik těch žláz 🙂
    díky paní Michaelo 🙂

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude publikována.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.