Cvičení mozku

mozekbarvyLidský mozek je řídící orgán nervové soustavy, který kontroluje veškeré tělesné funkce, jako je činnost srdce, trávení, pohyb, řeč, ale i samotné myšlení, paměť a vnímání emocí. Mozek spaluje desetkrát víc kyslíku a produkuje desetkrát víc kysličníku uhličitého než zbytek těla.
Tato intenzivní mozková činnost ovlivňuje celé tělo, aktivuje nervy, hormony, svaly, tkáně a orgány. Když uklidníme svou mysl – když jsme schopni zpomalit zbytečnou duševní a emoční aktivitu (např. kritizování, sebelítost) – buňky a tkáně mozku a těla mohou odpočívat a obnovovat se. To zvyšuje celkovou hladinu energie v našem organismu. Když energie dosáhne určité intenzity a když jsme schopni ji vnímat, začne následně docházet k přirozené transformaci v jemnější energii šen (duch nebo vyšší mysl). Vyšší úroveň energie nejen podporuje léčení a zvyšuje pohodu, ale je také základem psychospirituálního růstu.

Našla jsem dvě zajímavá cvičení, podporující činnost mozku, otevřenost a vitalitu:

1. Otevírání mozku

Posadíme se do pohodlné pozice a uklidníme svoji mysl. Uvědomujeme si co největší množství svých orgánů a jejich funkce (viz článek Probuzení organického vědomí). Po deseti až patnácti minutách soustředíme svou pozornost na oblast pod pupkem a představujeme si, jak se koule energie při nadechování zvětšuje a při vydechování zmenšuje. Jakmile si uvědomujeme tuto oblast, soustředíme svou pozornost na horní tan-tien mezi obočím (bod). Vnímáme uvolňování očních svalů. Vnímáme, jak se nám uvolňuje oblast kolem očí. Budeme mít pocit, jako by se něco tuhého rozpouštělo. Uvědomujeme si všechny své pocity a myšlenky. Neulpíváme na nich, jen je sledujme a necháváme je přicházet a odcházet.

2. Dýchání do mozku

Jakmile cítíme, že se oblast mezi obočím otevřela, začněme skrze ni dýchat přímo do mozku. Nepřestáváme si přitom uvědomovat své hluboké břišní dýchání. Vnímáme jemné vibrace nebo pohyb v této oblasti. Nevěřme svým záporným myšlenkám, které nám nepochybně budou říkat, že není možné dýchat do mozku. Prostě to zkusme. Přesvědčme se sami. Tímto způsobem cvičíme po dobu deseti minut. Když jsme připraveni skončit, soustředíme svou pozornost na dolní tan-tien (bod v oblasti hara v podbřišku). Představujeme si, že se tam hromadí všechna energie, kterou jsme získali. Několik minut klidně dýcháme a pak cvičení ukončíme.
Prociťujme harmonické fungování našeho těla, závisící na různých energiích přicházejících z vnitřního i vnějšího světa a na přenášení těchto energií dechem do těch míst v těle, kde mohou být uloženy a transformovány. Po několika týdnech cvičení začneme cítit novou vitalitu a otevřenost, zejména v břiše, v solární pleteni a v obličeji. Uvědomujme si tento pocit. Dovolme mu rozšířit se do celého těla. Uvědomujme si jej co nejčastěji.

Přeji nám, abychom žili ze srdce, ale děkovali mozku, že ho můžeme používat v praktickém bytí a posilovali ho. Na stáří pak díky němu budeme vitální, samostatní a v pohodě 🙂

ℒℴνℯ ❤ Mia

 

Autor: Mia Weissová, výňatky z knihy Tao dechu od Dennise Lewise, foto: google.com, slunecnyzivot.cz

Michaela Weissová
Michaela Weissová

Jsem specialistkou na léčbu potravinami a jógovou terapii. Pomáhám lidem uzdravit se jídlem ze zánětů, kandidy, obezity a dalších nemocí a prostřednictvím jógové terapie pomáhám uvolňovat hluboko uložené bloky na těle i na duši. Celostně pracuji se všemi rovinami člověka na návratu do rovnováhy a spokojeného života. Nechte se inspirovat těmito milovanými stránkami a prosím nekopíruje bez mého vědomí mou práci na jiné weby. Díky.