Jak se cítit lépe, i když nejste schopni změnit svou stravu a důležitost chůze

Znám období, kdy prostě „potřebujete tu čokoládu!“, „musíte si dát ten dortík!“ a další vnitřní volání. Nejvíce se tyto touhy ozývají v období zvýšeného stresu, před menstruací, v těžkých životních etapách, při přemnožených kvasinkách, které způsobují závislost na sladkém a při celkové nerovnováze těla. Vyčítáte si to? Přestaňte. Pokud s tím nejste schopni teď nic udělat, tak si to dejte a užijte si to a místo bičování se jděte na svižnější procházku do přírody! 

Pořádná procházka lesem či po horách dokáže bezvadně pročistit tělo, duši i mysl. Vědci ovšem nyní zjišťují, že turistika může dokonce zlepšit funkce našeho mozku.

Jedna americká studie zkoumala, jaký vliv na míru negativních myšlenek má devadesáti minutová procházka v přírodě. Výsledky lékaři odečítali na moderních neuro-technologických přístrojích, které dokáží sledovat aktivitu lidského mozku.

Účastníci byli po celou dobu procházky sledováni pomocí těchto přístrojů. Výsledkem byl pokles míry negativních myšlenek a nižší nervová aktivita v oblasti subgenuální prefrontální kůry, což je část mozku spojená s rozvojem duševních nemocí. V podstatě to znamená, že ti, kdo pravidelně chodí na procházky do přírody, mají menší riziko jejich výskytu.

Vědci poukazují na to, že růst výskytu duševních onemocnění, depresí a úzkostí, souvisí mimo jiné také se stěhováním lidí do měst. Proto je velmi důležité trávit volný čas venku v přírodě.

 

Vliv moderních technologií

Další studie, tentokrát dvojice psychologů Ruth Ann Atchleyové a Davida L. Strayera, zkoumala, jak nás ovlivňují moderní technologie. Připravují nás o naši kreativitu. Moderní technologie nám ž