Vychytávky z přírodní kosmetiky a jak o sebe správně pečovat, abyste zářila

„A jakou používáte kosmetiku? Jste pro zcela přírodní nebo trocha syntetiky nevadí? A děláte si krémy sama? Co z bylinek pomáhá na pleť nejvíce? Jak mám vyřešit více problémů s pletí najednou? A hydratuje olej?“ To je jen pár otázek, na které se mě klientky ptají, když jde o krásu, potažmo o pleť. A protože je mi přes čtyřicet a péče je čím dál důležitější, jsem matka podnikatelka, takže v letu, a jsem žena milující krásu, přírodu a zdraví, mám tuto oblast už celkem tzv. zmáknutou a proto jsem se dnes rozhodla se s vámi o své tajné tipy podělit.

S věkem cítím, že se má pleť proměňuje nejen co do obsahu vody a pružnosti, ale také do typu, od mastné, přes smíšenou a nyní spíše sušší. Za život jsem prodělala silné několikaleté akné, ekzémy, alergické reakce, pigmentové skvrny, bradavičky, fibromy a nyní začínající vrásky a ubývání kolagenu.

Vyzkoušela jsem mnohé na každý problém, od z umělé chemie vyrobených preparátů až k přírodní kupované nebo doma vyráběné kosmetice, přípravků z lékárny, speciálně namíchaných kožařkou, za pár korun i za tisíce, prostě všechno.

Ze své praxe osobní i s klienty vám mohu říci, že příčina případného problému s pletí není nikdy pouze jedna, a tudíž ani neexistuje jeden zázračný přípravek, který by vám vyřešil disharmonii pleti jako takové.

Pokud chceme mít krásně vypadající, pěstěnou a zářivou pleť i třeba s vráskami, které umíme nosit, je třeba se o ní s láskou starat zevnitř i z venku. Jedno bez druhého je poloviční úspěch, a to je škoda.

Ať už jste vyznavačkami méně či více invazivních kosmetických procedur nebo stoprocentní „lesany“, jedno zůstává vždy stejné, a to je kvalitní jídlo a pití ve spojení s opravdu kvalitními přípravky.

Které to jsou? Co pro sebe dělat zvenku i zevnitř, aby výsledky byly brzy viditelné? Jak se celkově cítit lépe? Pojďme na to!

 

Tipy z vnitřní péče o pleť

Pijme, ale neupijme se

Potřeba tekutin je stále diskutované a občas mystifikované téma. Je třeba pít i čistou neperlivou vodu, nejlépe z kohoutku prohnanou přes nějaký filtr, ne balenou a nemusí jí být přehnaně moc, ale v závislosti na ročním období a míře vaší fyzické aktivity. Ideálně 1l – 1,5l za den. Zbytek tekutin může být cokoliv, co si vyberete.

Já den ráno začínám teplou vodou s citrónem a zeleným čajem, pak přichází v teplých měsících na řadu čerstvá zeleninová šťáva. Během dne mám stále na stole 1,5 litrovou skleněnou lahev s přefiltrovanou a zharmonizovanou vodou, abych ji měla stále na očích a nezapomínala pít a když někam jedu, táhnu jí sebou.

Recepty na léčivé šťávy

 

Alkohol a cigárka jdou proti nám

Je třeba minimalizovat příjem alkoholu na minimum, a ještě jen občas. Sklenka kvalitního vína nebo piva je občas v pořádku, ale pokud se chcete vídat v z