Jak zhubnout s radostí a přirozeně

Nadváha není nic příjemného a vzniká především z potřeby ochránit se před vnějším světem. Pokud nenarovnáte psychiku, dlouhodobě se nadbytečných kilogramů nezbavíte a to platí i o nadváze z různých onemocnění hormonální povahy, tzv. dědičných dispozicích, jedení ze stresu, strachu, pocitů marnosti, nesebedůvěry, psychické bolesti a nenávisti k sobě.

Na prvním místě je třeba se rozhodnout se stavem svého života něco udělat. Pak přichází otázka jak. Disciplína ve vztahu ke stravování je sice důležitá, ale bez další podpory a změny myšlení vám brzy klekne a vy zase hodíte všechnu snahu za hlavu a potopíte se ještě níže, než jste byli předtím. Katastrofa.

Vše je ve vesmíru propojeno a to se týká také našeho těla. Tak, jak vypadáme zvenčí, vypadáme a cítíme se uvnitř. Pocity odsuzování se nás vhánějí do dalšího přejídání a uzavírání se před světem a svým životem, to vede dlouhodobě k depresi a řadě závažných onemocnění, jako jsou poruchy látkové výměny, nadměrné zatížení kloubů a páteře, vysoký krevní tlak, zvýšení hladiny cholesterolu, otoky, zatučněné orgány a podobně.

Uvědomte si, že každou změnu na světě doprovází strach a je to normální. Jediná cesta, jak tím projít, je skočit strachu přímo do chřtánu a začít!

Změnu k lepšímu děláte pro sebe a své zdraví! Zapomeňte na předsevzetí, diety, nadměrné cvičení a přísnost. To prostě nefunguje a vy to už víte.

 

Jak tedy zhubnout nejen v hlavě?

Zaměřte se na vyváženou stravu a jezte pravidelně, ať se vyhnete hladu.

Jezte plnohodnotně – pestře, ať máte energii a vyrovnanou psychiku.

Nezaměřujte se na cíl, ale užívejte si každý den, kdy se cítíte v pohodě.

Netlačte na sebe a nechtějte výsledky hned. Uvědomte si, že to bude třeba celoživotní cesta a vůbec to nevadí. Je to pouze ve vaší hlavě, jak máte vypadat. Všem ostatním je to srdečně jedno.

Nastavte si režim. Snídaně ve stejnou dobu, svačiny, oběd i večeře.

Těšte se na svá jídla. Jezte zdravě, vymýšlejte si recepty, buďte kreativní, udělejte si třeba blog o své cestě a vše na něj pište, bude vás to víc bavit, získáte podporu od čtenářů a udržíte se v sedle hooodně dlouho a úspěšně.

I přesto, že je nyní moderní jíst třeba jen dvě jídla denně, podle mě je to nesmysl a doporučuji vám, jíst méně a častěji, neboť to tělu prospívá. Udržíte si stálou energii, nebudete se přejídat a nebudte trpět tzv. vlčím hladem a hypoglykemií spojenou s třesy, výkyvy nálad, zimou, podrážděností a vedoucí opět k přejídání.

Nekupujte se nic, co jste se rozhodli nejíst. Tedy čokolády, brambůrky, dortíky, koláče, bonbóny, alkohol, uzeniny, bílé pečivo, sladké limonády, polévky z pytlíku, konzervované jídlo, mražené polotovary (pizzy), tyčinky, arašídy a podobně. Však vy víte co. V přípdě, že vás přepadně krize, nebudete moci po těchto jídlech sáhnout a tak se vyhnete morální kocovině z osobního selhání a udržíte se ve svém novém životním stylu. Až ho upevníte a budete ve svém postoji silní a spokojení, klidně si z času na čas nějakou neřest kupte a s radostí snězte.

Neberte změnu svého jídelníčku a života jako dočasnou nebo jako nepohodlí. Vezměte své rozhodnutí jako svůj nový životní styl. Ztotožněte se s ním a dejte vale všem neprospěšným věcem, které vám tak škodily a ubližovaly! Už nejsou zapotřebí. Už jste nastoupili na cestu lásky k sobě a lidé, kteří se opravdu milují, si dělají zdravě dobře.

Choďte hodně ven, na čerstvý vzduch. Nejen že na čerstvém vzduchu spalujeme více kalorií, ale venku je tolik inspirace pro tvoření čehokoliv, pro co se rozhodnete!

Vraťte se ke svým koníčkům nebo si vytvořte nový. Zaměřte svou pozornost kreativním způsobem a místo jedení u filmu něco vytvořte. Nejlépe něco, u čeho zcela zapomenete na čas a prostor, budete v tzv. flow. Můžete začít tvořit svůj nový projekt, ze kterého se v budoucnu může stát vaše placená „práce“.

Vyberte si dva sporty, kterým se budete pravidelně každý týden věnovat. Úplně nejlepší je, když k jejich provozování seženete parťáka nebo parťáky, se kterými se budete pravidelně scházet. Sport se tak stane společenskou událostí, která povede k vašemu lepšímu zdraví fyzickému i psychickému.