Zdravá snídaně do skleničky – šetří ráno čas!

kaseTaké už vám občas dochází inspirace na zdravou a lahodnou snídani? Ano, koho by bavilo točit neustále chléb na tisíc způsobů. Jako zastánce celostní výživy jsem pro vás sestavila lahodný recept z pohanky a ovesných vloček, které používám v bezlepkové variantě, který můžete také obměňovat nejrůznějšími ingrediencemi do omrzení. Je to zdravá, lehká, lahodná a výživná snídaně, která vám udělá dobře, obzvlášť v chladných měsících. 

Výhodou tohoto receptu je, že si ho připravíte večer a ráno, když například nestíháte, si ho můžete dát do skleničky a vzít sebou na cestu nebo do práce. Také velmi dobře funguje jako svačina na cestách.

Pohanka i ovesné vločky jsou úplně ideální na přípravu kaší, jsou plné bílkovin, vlákniny a mají velké množství léčivých účinků.

Léčivé účinky pohanky:

  • kase3Navrací cévám pružnost. Spolu s přítomným vitamínem E léčí chorobné změny na cévách.

  • Pomáhá při praskání žilek v oku, obličeji, zvýšené krvácivosti apod.

  • Rutin v pohance výrazně zlepšuje nebo zastaví zhoršování stavu křečových žil na nohou.

  • Pravidelná konzumace pohanky 3x týdně, pomáhá léčit hemeroidy. (spolu s odvarem ze lněného semínka)
  • Pohanka obsahuje také cholin, který regeneruje jaterní buňky poškozené alkoholem nebo jinými chorobami. Cholin také pomáhá při odbourávání nahromaděného tuku v játrech.

  • Podle výzkumů, které se provádějí v Číně, je prokazatelné, že konzumace pohanky chrání před srdečními chorobami, snižováním LDL (špatného) cholesterolu a zvyšováním HDL cholesterol. Tyto faktory působí proti vysokému krevnímu tlaku a srdečním onemocněním.

  • Je vhodná pro diabetiky a při onemocnění zažívacího ústrojí.

  • Je přirozeně bezlepková, tedy vhodná pro nemocné celiakií.

 

Léčivé účinky ovesných vloček:

  • kase2Častá konzumace ovsa působí jako prevence proti rakovině. Při rozvinuté rakovině ale není vhodný, neboť podporuje růst (tedy i rakovinných buněk).
  • Oves je vynikající pro rostoucí či vyčerpaný organismus a sportovce. Proto je velmi vhodný pro děti, dospívající a nemocné.
  • Oves má vysokou energetickou a výživovou hodnotu.
  • Má vysoký obsah hodnotných bílkovin, vysoký obsah tuku (oproti ostatním obilninám), příznivé složení sacharidů a vysoký obsah lehce rozpustné vlákniny, vitaminu B, E a řady minerálních látek.
  • Vzhledem k tomu, že trávení a vstřebávání ovesného škrobu probíhá pomalu, je ovesná kaše zdrojem dlouho a rovnoměrně se uvolňující energie ze sacharidů.
  • Bílkoviny ovsa se svým složením blíží stavu ideálního proteinu. Vynikající je především aminokyselinová skladba s vysokým podílem esenciálních aminokyselin. Největší podíl tvoří nenasycené mastné kyseliny. Nejvíce tuku se nachází v