7 cviků proti bolestivé menstruaci

 Trpíte bolestivou menstruací, kterou řešíte v poklusu spolknutím prášku na bolest? 
Máte silné premenstruační příznaky, podrážděnost, náladovost, odulost a nervozitu?

Zastavte se, vydechněte, uvolněte se a dejte si 30 minut, ve kterých si zacvičíte těchto pár jednoduchých cviků vycházejících z jógy, které podpoří vyrovnání hormonů ve vašem těle a tím zmírní náladovost, přepětí a bolest.

Tyto cviky můžete cvičit kdykoli během vašeho cyklu a budete tak harmonizovat veškeré problémy spojené se štítnou žlázou, žlázami s vnitřní sekrecí a celým hormonálním systémem, ale také jako prevenci těchto onemocnění. Velmi také pomáhají v průběhu menopauzy, doplňují energii, odstraňují bolesti zad, zlepšují psychickou i fyzickou kondici, čistí pleť a upravují váhu.

Buďte trpělivé a cvičte pravidelně, odměnou vám bude podstatné zlepšení vašeho PMS i průběhu menstruace a to zhruba do tří měsíců. Nejdříve je dobré začít cvičit každý den a zhruba po dvou měsících začít ubírat na třikrát až čtyřikrát týdně. Během prvních dnů menstruace cviky už necvičte.

Důležité je u všech cviků pracovat s pánevním dnem, vytahovat ho s každým nádechem. V každém cviku se mírně odtlačujte od podložky každou částí těla, která je s ní v kontaktu – chodidla, sedací kosti, ramena. Zpevněné pánevní dno velmi ulevuje bolestem při menstruaci a v oblasti spodních zad.

Cviky pro zpevnění pánevního dna a odstranění bolesti zad

1. Samba (houpání boků)

Postavte se na šířku boků, propleťte ruce za hlavou, kolena mírně pokrčte. Nyní se začněte pohupovat v bocích v rytmu dynamického dechu, s výdechem jednu nohu pokrčte, tím poklesne jeden bok, druhá noha zůstane propnutá, s nádechem opačně. Zopakujte na druhou stranu. Trup je v klidu, jen boky a nohy se pohybují. Tento cvik uvolňuje napětí v oblasti pánevních orgánů.

 

2. Pohyb