Jak díky plavání zvýšit svou výkonnost, vybudovat svalovou hmotu a zeštíhlet + popis provedení stylů

zena1Plavání působí na celé naše tělo, které krásně protáhne, procvičí, zpevní a zúží. Je to efektivní kardiovaskulární cvičení, které pomáhá posilovat vaše paže, ramena, prsa, nohy, hýždě, boky i břicho, ale hlavně také střed těla a hluboko uložené svaly. Mnoho lidí chodí do posiloven, kde musí vystřídat spoustu strojů, aby zapojili celé tělo a přitom stačí si zaplavat.

Po klasickém posilování a cvičení ve fitness je pak vaše tělo namožené a bolavé, druhý den se mnohdy nemůžete ani moc přirozeně hýbat, ale po plavání jste zpevnění, revitalizovaní, nic vás nebolí, pakliže neplavete maraton nebo špatně, váš postoj je vzpřímenější a vaše nálada sebevědomější.

V naší uspěchané době, kdy vydělávání peněz zaplnilo téměř veškerý náš prostor a na nic nemáme moc času, je plavání jako posilující a zároveň relaxační sport tím pravým, o to víc, když je léto a můžeme plavat v přirozených bohatých vodách, kde nás příroda přímo objímá a tiší.

Hodina plavání

  • zvýší vaší vytrvalost a výkonnost
  • prohloubí váš dech
  • pokud plavete s hlavou pod vodou, naučí vás správně pravidelně dýchat a poslouchat své tělo
  • rozproudí celé tělo, které se začne rychleji čistit, posilovat a okysličovat, tedy mládnout

Navíc balneoterapie, tedy terapie vodou, která má výborné výsledky při:

  • léčbě pohybového aparátu
  • oběhového systému
  • trávicího systému
  • u onemocnění dýchacího systému
  • nervového systému
  • léčbě cukrovky
  • léčbě kožních nemocí
  • endokrinologických potíží
  • gynekologických potíží
  • při nadváze a obezitě

To však samozřejmě za předpokladu, že voda není příliš chladná nebo špinavá.

Plavání je skvělé nejen na budování svalové hmoty, ale také na podporu vašeho kardiovaskulárního systému a využívají ho velmi lidé trpící bolestmi zad a málo pohybliví nebo obézní lidé, jimž velmi pomáhá, neboť je nadnáší.

Pojďme se tedy podívat na různé typy cvičení a stylů, které budují svalovou hmotu.
 

Kraul

Kraul je velmi často neoblíbený styl hlavně u mnoha rekreačních plavkyň, které si nechtějí ničit účes a make-up a tak raději plavou prsa s hlavou nad vodou ve stylu paní radová a tím si velmi přetěžují krční páteř, ale také páteř bederní a plavání jim tak spíše způsobí nejrůznější zatuhnutí a blokády. Je to však velmi dobrý plavecký styl pro všechny, kteří chtějí budovat svou svalovou hmo