Jak zpomalit stárnutí, být zdravější a šťastnější díky pohybu

ženy cvičeníCvičení a pohyb jsou jedním ze základních kamenů našeho šťastnějšího života, neboť pohyb je život. Pokud cvičíte a hýbete se pravidelně, uváženě k vašemu věku, kondici a možnostem, jste na nejlepší cestě, jak si udržet vitalitu, pružnost a zdraví do vysokého věku. Samozřejmě chronické až obsesivní cvičení do úmoru a neustálé přetrénovávání těla má efekt opačný a tudíž rovnováha je klíčem a to ve všem. Co cvičení nedokáže, je napravit špatnou životosprávu plnou nekvalitního jídla, alkoholu, drog nebo špatných stravovacích a životních návyků, ale je mnoho věcí, se kterými vám pomůže!

Pro naše tělo je velmi přínosné, zaměříme-li se na variabilitu pohybu a cvičení a neustrneme jen v jednom typu pohybu, například pouze běh nebo pouze zvedání činek. Tím máme jistotu, že procvičujeme rovnoměrně celé tělo a jeho funkce a tím si prodlužujeme a zkvalitňujeme náš život a radost z něj. Cvičení samo o sobě není samospásné, ale je nezbytnou součástí celé mozaiky našeho zdravého a plnohodnotného života, neboť také úzce souvisí s pohyblivou a pružnou myslí. Dobře vyvážený plán nebo životní styl zahrnuje jak kardio – svižnější pohyb, tak silová cvičení, ve kterých více zapojujeme svaly.

jogaNapříklad jóga v sobě umí spojit oba tyto požadavky, neboť intenzitu a styl cvičení si můžete zvolit sami podle své aktuální kondice. Je skvělým regenerátorem a zpomalovačem nejen stárnutí, ale také nemocí. Není však pro každého, jak si mnozí myslí, ale jen pro zdravé jedince, kteří si jí nemohou ublížit. Zajímá-li vás jednoduché jógové cvičení na doma, podívejte se sekce Jóga, kde naleznete více informací.

Podívejte se na přínosy cvičení, které vás udrží déle mladistvé, pružné, radostné a svěží.

 

Cvičení zpomaluje stárnutí v buňkách

Tak zvané telomery, které jsou koncovými částmi chromozomů naší DNA, které chromozomy chrání, se zkracují vlivem špatné životosprávy a nadváhy. Cvičením zkracování telomer zpomalujeme. Studie prokazují, že lidé, kteří aktivně cvičí, mají delší telomery než necvičící. Nebyla stanovená nějaká pevná hranice pro dostatečné množství pohybu, které zabraňuje zkracování telomer, avšak alespoň nějaká fyzická aktivita během dne je žádoucí a