Protivrásková sestava cvičení pro váš mladší vzhled

Svaly na obličeji jsou stejné jako jiné svaly těla, a když se neposilují, ochabují. Výsledkem jsou padající víčka, obočí, tváře, vrásky pod očima, kolem úst a celkově povadlý vzhled pleti. Při pravidelném cvičení se obličej může dostat zpět do stavu mladých let. Samozřejmě kvalita kůže a její elasticita je dána i jinými faktory, jako je například vnější i vnitřní výživa, přesto však je cvičení základní a nejdůležitější péčí, neboť jen pevné svaly udrží tvar obličeje. Zapomeňte na drahé a pitoreskně vypadající salónní výplně, které vydrží jen pár měsíců, působí nepřirozeně a jsou velmi drahé.  

Začněte cvičení před zrcadlem, protože musíte sledovat, které svaly zabírají a které by měly být v klidu. Červené body značí konečky prstů, celé hrany prstů nebo i dlaně. Jakmile cviky zvládnete, můžete měnit intenzitu, místo prstů můžete svaly na čele fixovat celými dlaněmi a tím vytvořit silnější tlak. Fixováním vytváříme tlak stejně jako v posilovně činkami a závažím, fixujeme přitlačením a u některých cviků tento efekt zintenzivňujeme pohybem do protisměru.
 

ČELO

Fixujte svaly na čele prsty jak vám bude pohodlné, pokud chcete vytvořit silnější fixaci můžete i dlaněmi a hýbejte čelem směrem nahoru. Pozor, nehýbejte příliš obočím, čelní svaly jsou i v zadní části hlavy a měly by se při cvičení hýbat uši. Když budete hýbat obočím, tak celou váhu potáhnete úzkou linií svalů těsně nad obočím a to není cílem tohoto cviku.

 

NADOBOČÍ

Fixujete svaly těsně nad obočím a kmitejte nahoru a dolů. Jsou to krátké pohyby, při nichž by měla zabírat úzká linie svalů nad obočím, nikoli svaly celého čela. Tento cvik napomáhá vyzdvižení obočí a odstraňuje vrásky z mračení a vypíná oblast mezi obočím.

 

PODOBOČÍ

Fixujte svaly těsně pod obočím, prsty mohou trochu zasahovat do obočí. Intenzivně „křečovitě“ zavírejte oči, jako byste se chtěly ušetřit nějakého silného zvuku, musí se hýbat okolí celého oka. Tento cvik pochopíte, až budete zkoušet následující cvik proti padajícím víčkům. Zde se posiluje celé oční okolí a fixace je silná, je velmi důležité na boku oka pevně celou hranou prstu fixovat okolí, aby se neprohlubovaly již existující vrásky.

VÍČKA

Fixujeme velmi jemně samotná víčka, prsty se pokládají na rozhraní víček a pod obočí, na hranu kosti. Zavíráme pouze víčka. Zkuste si bez fixace zavřít zlehka a ladně víčka, poté zkuste s fixací. Musí se pohybovat pouze víčko, nikoli okolí celého oka. Fixace je jemná, svaly nesmí příliš pnout, jde o velmi mírný tlak.

POD OČIMA

Fixujeme svaly pod očima a stejně jako u posilování víček musíme chránit fixací i boční stranu očí. Tento cvik je náročný pro začátečníky, mnozí mají tento sval slabý a nejsou schopni s touto oblastí hýbat. Proto si představte, že chcete jen mírně zamhouřit oči a tento pohyb opakujete. Časem budete schopny tímto svalem hýbat samostatně. Tento cvik odstraňuje vrásky pod očima, v koutcích a na stranách.

 

NOS

Zde fixujeme svaly podél nosu a pohybujeme směrem nahoru. I tyto svaly jsou často ochablé a zprvu může být náročné tento cvik dělat správně. Položíme prsty na obě strany nosu v ose kosti a hýbeme nosem nahoru-pozor nesmíme hýbat očima. Dívejte se do zrcadla, oči musí být statické, žádné přivírání víček, mračení a pod.  Tento cvik napomáhá vyzdvihnout celý obličej – efekt padajících tváří.

POD TVÁŘEMI

Tento cvik spolu s předchozím cvikem podél nosu zabraňuje efektu padajících tváří. Přesně té části, která se vyplňuje botoxem, aby se kůže vyrovnala. Fixujeme sval který se táhne od oka k ústům v bodě pod tvářemi, při cvičení jej ucítíte. Lze fixovat i svaly na bradě, ale pro někoho to je pak příliš krkolomné. Sval aktivujeme pohybem ústy dopředu, jako bychom chtěly poslat pusu do dálky.

TVÁŘE

Toto je velký sval, zde stejně jako na čele můžeme vytvářet silnou fikaci, větší tlak. Tváře můžete fixovat třeba i celými dlaněmi  tlak směřujeme dolů, ale svaly naopak vyzdvihujeme do protisměru nahoru. Je to třeba zkoušet nejdříve před zrcadlem, pusa při cviku dostává do jakéhosi úsměvu.