Cviky k posílení SI skloubení

200177292-001Vnímám bolesti zad již téměř jako civilizační chorobu. Neznám mezi přáteli nikoho, kdo by na ně netrpěl nebo je alespoň neznal z minulosti.

Nevím, jak jste na tom s bolestmi zad vy, ale já jsem na časté blokády SI skloubení (v oblasti kříže) po jednom chirurgickém zákroku v minulosti trpěla hodně. Až jsem našla tyto cviky a ještě cviky od paní Ludmily Mojžíšové, které blíže popisuji v jiném článku. Injekce a léky odstraní akutní bolest, nikoli však příčinu. Tu musíme odstranit my sami a to bez pravidelného cvičení, které nemusí být nikterak dlouhé a namáhavé, zkrátka nejde.

Duchovní rozměr bolesti/nemoci:

Myslím, že jakýmikoli bolestmi nám tělo vždy něco sděluje a my bychom měli pochopit co, jinak se bude problém stále opakovat. Nevnímám dialog s tělem skrze bolest jako něco negativního. Naopak, myslím si, že je to dar. Dar Stvořitele, kterým nám ukazuje, že jsme chybovali. Pakliže se zastavíme a procítíme svou aktuální životní situaci a to, jsme-li v souladu sami se sebou, můžeme dostat uzdravující odpověď. Bolest nás vede a chrání před ještě větší bolestí a budoucími pochybeními. Pakliže nemoc/bolest správně pochopíme, přinese ulehčení našemu tělu a mír duši. Bolest a nemoc vždy představují určitou korekci naší cesty a vyjádření času, kdy jsme se dostatečně nemilovali, báli se, utíkali, něco potlačovali, přehlíželi nebo tlačili na sebe a situace kolem – netrpělivost. srdceslunceZapomněli jsme naslouchat  hlasu své duše a dělali věci, které nebyly v souladu s naší jedinou povinností – radostí a tak přišla bolest. Sama jsem bývala hodně nemocná z výše uvedených příčin. Když jsem si je začala postupně uvědomovat, začala jsem se poznávat,  přijímat i svou negativní stránku a tím se uzdravovat. Nejprve citově – emočně a pak postupně i fyzicky. Dlouhodobé negativní emoce, pocity a strachy  jsou předskokany fyzické nemoci a bolesti. Vím, že ne vše v životě je radostné, žijeme v dualitě a každý den se z ní mnoho učíme, ale pochopila jsem, že ke všemu se dá přistoupit dvěma způsoby a je jen na mě, který si vyberu. Pozitivní výzvu nebo destrukční negativitu? Cítím, že je důležité nevyhýbat se nepříjemným situacím, projít jimi čestně a díky nim opět něco pochopit. Zůstaneme tak silní a posílí se i naše obranyschopnost. Jak po duši, tak po těle. Indiáni říkají, že věci nejsou dobré a špatné, ale jen zralé nebo nezralé. To, co může být v daném čase dobré – tedy zralé pro jednoho, nemusí být dobré – nezralé pro jiného. Každý máme svou cestu se svými vlastními slepými uličkami a neustále posuzování všeho vede k pocitu oddělenosti, ten ke strachu a pak k bolesti a jsme zase tam. Já se snažím brát těžké chvíle jako zkoušky a celý život jako hru a vše je pak lehčí.

SI skloubení a jeho bolesti: 

si

 

 

 

 

 

 

Křížovo – kyčelní skloubení (sakro-iliakální – SI) je spojení kosti křížové s kostmi kyčelními, které tak společně vytváří pánev (na obrázku je pohled zezadu). Jeho osa je na obrázku modře. Kloubní plochy SI jsou nerovné a proto je jeho pohyblivost nízká – dovoluje jen drobné viklavé pohyby (kvůli tomu mají všechny cviky na jeho procvičení malý rozsah pohybu). Jeho zatuhnutí je bolestivé. Umí taky napodobit i bolest bederní páteře či kyčelního kloubu.

Nápravou bolestivé blokády SI je mobilizace nebo automobilizace. Bez vyšetření lékařem ji lze zkusit, pokud vzniku nepředcházel úraz. V případě, že cvičení bolesti zhoršuje nebo ani po týdnu nepřinese úlevu, je třeba lékařské vyšetření. Při procvičování SI vždy ucítíme jemné rozhýbávání v místě červené linie na obrázku.

Léčivé cviky:

1. Na břiše

1Leh na břiše, ruce složené pod čelem. Začneme přitaho­vat levou nohu do plazení, ale přitom si hlídáme levý bok. V okamžiku, kdy máme pocit, že se levý bok začíná odlepo­vat od podložky, zastavíme pohyb levou nohou. V této pozici je výdrž s tlakem boků a levého kolena do podložky. Pak povolíme a provedeme na druhou stranu.

2. Na boku

2Leh na pravém boku. Pravou ruku dáme pod hlavu, pravou nohu skrčíme v koleni, máme levou v koleni nataženou, v kotníku děláme „fajku“. Levou nohu zatlačíme vnitřním kotníkem do podložky a vytáh­neme do dálky. Výdrž. Totéž na druhém boku.

3. Pejsek