10 nejúčinnějších cviků, které vás dostanou rychle do formy

cvičení prknoPokud se snažíte začít se cvičením nebo se jen chcete zlepšit, vhodné a efektivní cviky jsou důležité, abyste zbytečně neztráceli čas nebo se nezranili. Přesto, že někteří lidé nedají dopustit na určité typy cvičení, pravdou je, že různá cvičení vyhovují různým lidem. Jóga, HIIT, kardio, pilates, posilování, karate, Tabata, plyometrics cvičení a Crossfit jsou hodně odlišné. Všechna tyto cvičení mají svá pro a proti a každému vyhovují jinak. Je tu však 10 základních tónovacích cviků, které zajistí skvělé výsledky a které můžete provádět kdekoliv a kdykoliv, nehledě na to, jaký je váš preferovaný workout.

 

1) Dřepy

Dřepy jsou jedním z nejlepších cviků. Zkuste dřepy s koleny od sebe, poté i s koleny u sebe. Udělejte jich 20-30 a cvičení opakujte alespoň dvakrát. Ideální je dělat dřepy po krátké ranní procházce, kdy jsou nohy protáhlé a flexibilní. Ale dělat je můžete prakticky kdykoliv, například jakmile vstanete nebo před spaním. Dřepy tónují zadní část nohou, střed bříška a zároveň zvyšují ohebnost. Jsou také výborné na vyrýsování lýtek. Ujistěte se však, že máte po celou dobu cvičení rovná záda a ruce na bocích nebo napnuté před sebou.dřep

 

2) Zvedání nohou

Lehněte si na záda a narovnejte nohy. Dejte dlaně pod boky. To vám pomůže se stabilitou. Zvedněte pravou nohu tak, aby utvořila „L“ s druhou nohou. Mějte pevně stažené bříško a cvik udělejte dvacetkrát a poté opakujte stejný cvik druhou nohou. Doporučuji cvičit dva sety po dvaceti a to každý den. Toto cvičení je skvělé na břišní svaly, nohy a střed bříška. A zaručuji, že další den to budete pořádně cítit.