Chcete růst? Milujte se! Jak na to? 11 praktických tipů pro vás

sebeláska1Mám tu pro vás druhý návod na to, jak si splnit rok a život svých přání a snů, změnou sebe sama svým myšlením a
přístupem k sobě. Abyste se mohli rozvíjet pozitivním způsobem, je třeba si uvědomit, jaké kvality nesete a zamilovat se do nich – do sebe.

V článku Jak začít praktikovat vděčnost a zažít rok splněných snů, který je součástí mé motivace pro vás, jsem vám popsala skvělé účinky praktikování vděčnosti, jako první krok ke změně vašeho života k lepšímu a k motoru, který se zažehl k jízdě směrem k vašim splněným přáním a životu.

Dnes se podíváme na druhý krok, kterým je sebeláska, sebepotvrzení, sebe-uspokojení, sebe-podpora, které vám pomohou dosáhnout vašich cílů pouze tím, že si uvědomíte, kdo jste, kolik síly máte a že můžete věřit svému instinktu.

Osvojením si a praktikováním nových zvyků sebe-kultivace, jako je vděčnost, pozitivní náhled na situace, odvaha, otevřenost a afirmace s vizualizacemi s procítěním, dle výzkumů zvýšíte svou schopnost zvládat problémové situace a poskytne vám to slunečnější pohled na život, což může mít velmi dobrý dopad také na vaše fyzické zdraví.

Výzkum zjistil, že sebe-podpora vedla k lepšímu rozhodování o zdraví a že například rozvedení jedinci se podstatně lépe vypořádali a zotavili z emocionálních traumat, když o sobě mluvili soucitně a zároveň pevně – viz bod 3.

Sebeláska není prchavý pocit, je to úžasná dovednost, kterou můžete stále zdokonalovat a cítit se lépe a lépe.

 

K sebelásce náleží také tyto nové návyky:

1. Zanechte kritizování

ženaKritizování nikdy nic nezměnilo bez ohledu na to, zda-li jste kritizovali sebe nebo okolí. Miluji citát, který říká:

„Je lepší něco dělat a být kritizován, než nedělat nic a kritizovat.“

To je tak neplodné a ztráta času. Odmítněte kritizovat sami sebe i okolí vědomě. Když vám to opět naskočí, řekněte si NE a najděte něco, co se vám na vás nebo dané situaci či člověku líbí. Přijímejte sebe, lidi, situace i okolí bez hodnocení, uvidíte, jak hodně se vám uleví. Respektujte změny své i okolí, neboť jedinou jistotou je změna. Když kritizujete, jsou vaše změny negativní. Když chválíte, vaše změny jsou pozitivní.

 

2. Nestrašte se

Přestaňte se už doslova užírat a terorizovat svými myšlenkami, vždyť z toho je tolik nemocí a příšerných situací v životě. Místo toho si najděte nějaký svůj symbol příjemna a kdykoli vám bude nedobře, představte si ho a nalaďte se na své srdce. To vás přesměruje do klidu a na pozitivnější myšlenky.

Já stahuji vše nepříjemné do srdce v nádechu, chvíli podržím v srdci a přeměním na dobro a pak to vydechnu úlevně ven očištěné a je mi lépe. Představuji si živoucí láskyplné srdce, jak tepe a je ohromné. To je třeba můj symbol. Můžete si najít i symbol z vašeho domova – vaše zvíře, květinu, člověka, …

 

3. Buďte k sobě laskaví a mějte sami se sebou trpělivost

sebeláskaBuďte k sobě empatičtí, jako jste ke svým nejbližším, když k vám přijdou ve smutku. Buďte jemní a netrapte se. Život je jako moře plné vln, na kterých se houpeme nahoru, na vrcholu, dolů a dole. A to se stále opakuje bez ohledu na to, kde se duchovně nacházíme. Rozdíl je pouze v tom, jak to vnitřně prožíváme. To z nás dělá skutečné mistry se