3 jógové pozice harmonizující zánět

Zánět v těle je přirozený proces imunitního systému, který tak reaguje na infekce, poranění, stres a další projevy ataku zvenčí. Je součástí zdravého systému, neboť přispívá k boji s drobnými problémy. Nicméně, když se zánět stává chronický, může to mít vážné zdravotní důsledky, protože následně vede k rozvoji chronických onemocnění a způsobuje viditelné známky stárnutí.

Je důležité tělu věnovat pozornost a péči každý den, snižovat míru stresu, jíst zdravě a vyváženě a také zařadit do svých rituálů tři velmi účinné pozice z jógy, které pomáhají se záněty bojovat.

Jóga obecně je skvělá pro snížení stresu a výzkumy také ukázají, že ti, kteří praktikují jógu pravidelně, mají vyšší hladiny leptinu a adiponektinu v těle, což jsou hormony, které snižují zánět.

Začněte každý den nebo končete svůj den s těmito třemi pozicemi a vaše úsilí bude odměněno.

 

Pozice regenerace


Toto je pozice, která silně regeneruje, zklidňuje nervový systém a podporuje hojení v těle, což je velmi potřebné pro zhojení zánětu.

Regenerační pozice jsou oblíbené pro svou schopnost podporovat klid v celém těle a mysli, což z nich činí jedny z nejlepších pro prevenci a úlevu od zánětu.

Položte se na záda, pokrčte obě nohy v kolenou, ploskami se dotýkají země. Vytáhněte pánevní dno směrem k pupíku a položte svůj pravý kotník na levé koleno. Pak nechte obě nohy pomalu klesnout vlevo od vašeho těla s nádechem. Přesuňte chodidlo pravé nohy na zem, koleno nechte vzhůru, viz obrázek. Dovolte své pánvi a dolní části zad se úplně uvolnit s každým výdechem, abyste si příjemně protáhli své boky.

Vydržte v této pozici 1 minutu.

Poté opět vytáhněte pánevní dno a s dalším nádechem pomalu vracejte nohy zpět na střed. Opakujte to samé na druhou stranu.

Tip: Variací na tuto pozici můžete udělat také pozici na úvodním (prvním) obrázku, úplně nejvýše.

 

Bojovník II