Přírodní léky na léčbu sportovních zranění

Ananas je jedním ze silných pomocníků v léčbě zranění.

Přírodní podpora při sportovních zraněních jako jsou velké modřiny, podvrknutí, natažení svalu, bolest a otok kloubu, narušení pojivových struktur a dalších, je velmi cenná, neboť tělu doplňuje vitamíny, posiluje imunitu, urychluje hojení a zmírňuje bolesti.

Přírodní léky jsou tělu blízké, rozumí jim, takže je umí velmi dobře využít. Jsou jednoduché, snadno použitelné a v bio podobě obsahují minimum nepřirozených chemických látek.

Pokud se vám stanou nepříjemná zranění, určitě běžte nejdříve k lékaři a zároveň, pokud s tím souzníte, doporučuji užívat tyto tři základní přírodní přípravky, které vám pomohou se rychleji zotavit.

 

Ananas

Ananas obsahuje bílkovinný enzym bromelin (bromelain), který pomáhá snižovat záněty, urychluje hojení modřin a ran i po operacích a zeslabovat bolest a otoky při poraněních menšího typu.

Důležitou roli hraje při léčbě popálenin, při infekci močových cest a díky své schopnosti zabraňovat srážení krevních destiček, pomáhá prevenci srdečních chorob.

V článku 4 recepty na nápoje proti kašli, na dobré zažívání, hubnutí a odkyselení, nabízím 4 léčivé recepty s ananasem, které můžete použít i při zraněních.

Zdravý ananasovo-celerový punch 

 

Vitamín C

Vitamín C je jedním z nejdůležitějších vitamínů, pokud jde o hojení ran, neboť urychluje proces regenerace, podporuje imunitní systém, je účinným antioxidantem, jenž vychytává volné radikály, zabraňuje poškození tkání, podporuje tvorbu kolagenu, který je nedílnou součástí všech pojivových tkání, zajišťuje pružnost cév, kostí, zubů, výrazně regeneruje a je nezbytný pro vstřebatelnost železa.

 

Největší zdroje přírodního vitamínu C

  • rakytník (lze konzumovat sušený, případně v podobě čaje, sirupu, šťávy)
  • čerstvé šípky (lze je jemně podrtit, vložit do plátýnka a louhovat ve vlažné vodě)
  • sušené šípky (výborný základ dobrého bylinkového čaje)
  • černý rybíz (lze v létě zamrazit a v průběhu zimy používat)
  • petrželová nať (skvělá čerstvá, do polévky a dalších jídel)
  • jahody (nejlepší je konzumovat je v jejich nejpřirozenějším stavu, případně je zamrazit)
  • medvědí česnek (sbíráme ho od února do května, je výborným detoxikačním prostředkem a po dlouhé zimě také okamžitým životabudičem. Je skvělý na pesto, do polévek, salátů i smoothies)
  • citrón (skvělý do vlažné vody hned ráno a do salátů)
  • křen (pokud trpíte hypofunkcí štítné žlázy, tak nedoporučuji, jinak je velmi účinný také při nachlazení nastrouhaný s medem)
  • paprika červená (výborná do salátů)
  • řeřichová nať (naklíčená řeřicha, stejně jako ostatní klíčky, je jedním z nejcennějších zdrojů vitamínu C. Řeřichu můžeme pěstovat doma, návod najdete v článku Vypěstujte si do týdne vitamínovou bombu za pár korun a bez chemie a dle chuti jimi sypat pomazánky nebo ji přimíchat do salátu)

 

Kurkuma

Mnoho lidí si plete kurkumu s kari kořením. Kurkuma je jen jednou ze složek kari. Kari koření obvykle obsahuje také směs dalších druhů koření, především kmín, pískavici nebo třeba kajenský pepř. Nás však v procesu hojení nejvíce zajímá právě kurkuma, obsahující kurkumin, který má nádherné antioxidační a protizánětlivé účinky.

Pomáhá v případech akutních zánětů (i při chronických zánětlivých potížích, kde však není až tak silná) a je silným přírodním antibiotikem s protivirovými a protibakteriálními účinky, které je organismem výborně snášeno. Úlevu přináší i při lehkých zánětech tenkého střeva nebo žaludku.

Pravidelná konzumace cca 1200 mg kurkuminu denně si poradí také s revmatoidní artritidou: zmírní otoky, ztuhlost i bolest.

Celý recept na kurkumovou léčivou formuli i s užíváním najdete v článku Zázračný lék z koření na stovky nemocí, včetně Alzheimera. a další informace ve videu pod článkem.

Kurkumin je silný antioxidant, který chrání tělo před volnými radikály a dokáže očistit játra při zánětech i jejich toxickém poškození.

Jelikož podporuje tvorbu žluči, zajišťuje také rychlejší a lepší trávení a zpracování tuků.

Ajurvéda používá kurkumu také jako silného pomocníka v prevenci proti rakovině.

Poznámka: Na nadměrnou konzumaci kurkumy by si měly dát pozor osoby užívající léky na ředění krve.

 

Naslouchejte svému tělu, buďte k němu ohleduplní

Vnímejte své zranění také zevnitř (vnitřním zrakem) a buďte ke svému tělu ohleduplní. Pokud bolest svalu či kloubu přetrvává i v klidu, po odpočinku, určitě znovu navštivte odborníka – ortopeda, fyzioterapeuta, traumatologa nebo sportovního lékaře.

Pokud už se budete cítíte lépe, je velmi důležité vytvořit si vhodný podpůrný plán fyzické léčby vašeho zranění, který bude postupný (rehabilitace, pomalý návrat k pohybu). Ten vám pomůže urychlit zotavení a jakmile se budete opět cítit dobře, doporučuji neotálet a správně si nastavit plán pravidelné sportovní aktivity, která vás bude do budoucna více chránit před možností dalšího zranění.

 

Léčivé video

Hodně zdraví!