Důležité jídlo pro vaše ledviny

zelenina1Naše ledviny jsou velmi důležitým orgánem, neboť fungují jako filtrační systém, který pomáhá tělu zbavovat se odpadu. Kvalita fungování ledvin rozhoduje o osobnosti člověka a o vzniku řady nemocí, jako je revmatizmus, bolesti páteře, ženské nemoci, impotence, zánět prostaty, řídnutí kostí, kožní choroby a další neduhy. Chcete-li, aby vaše ledviny fungovaly dobře, je důležité přijímat správnou stravu. Nabízím vám zde seznam nejdůležitějších vitamínů a jejich přírodních zdrojů, které byste měli do své stravy zařadit, trpíte-li problémy s ledvinami.

 

Vitamin B6

Studie na Linus Pauling ústavu prozkoumala souvislost mezi vitamínem B6 a tvorbou ledvinových kamenů. Účastníky studie bylo asi 85.000 žen s anamnézou ledvinových kamenů. Studie dospěla k závěru, že ženy, které měly dietu s nejméně 40 mg vitaminu B6, měly o 2/3 menší riziko vzniku ledvinových kamenů, než ženy, které měly 3 mg nebo méně ve stravě.
 
Příklady potravin bohatých na vitamin B6:

  • zelí
  • kapusta
  • listová zelenina
  • pohanka
  • pšeničné klíčky
  • hnědá rýže
  • vejce
  • losos
  • krevety
  • kuře

 

Vitamín D

panacekAmerická Library of Medicine, prohlásila:

„Udržení hladiny 25-hydroxyvitaminu D alespoň na 20 ng/ml (nanogram) a nejlépe 30 až 50 ng/ml má významné výhody jak pro zdravé děti a dospělé, tak pro děti a dospělé, kteří trpí chronickým onemocněním ledvin.“
 
Příklady potravin bohatých na vitamín D:

  • ústřice
  • divoké ryby
  • bio sýr
  • organické máslo

Více o vitamínu D se dočtete v článku Vitamín D – přírodní zdroje a ovlivnění organismu.

 

Vitamín E

Vitamín E je účinný při onemocnění ledvin, které je způsobeno oxidačním stresem.
 
Příklady potravin bohatých na vitamín E:

  • chřest
  • paprika
  • rajčata
  • olivy
  • kukuřice
  • růžičková kapusta
  • listová zelenina
  • špenát
  • obilné klíčky
  • ořechy