Jóga vděčnosti – jak pracovat s myslí

jogaStudie ukazují, že vděčnost je zcela zásadní pro naše zdraví. Pravidelné děkování za vše, co vám přichází do vaší mysli a života, může vést k silnějšímu imunitnímu systému, zvýšené energii a kreativitě, hlubšímu pocitu propojení se s ostatními a mnoho dalšího.

Existuje celá řada způsobů, jak se ujistit, že děkujete každý den – můžete si například vést deník vděčnosti nebo mít v kapse „kamínek vděčnosti“ nebo jakýkoli jiný předmět, pro který se rozhodnete, že vám vděčnost bude symbolizovat a když na něj sáhnete, uvědomíte si vděčnost a poděkujete. Já nejvíce zapojuji vděčnost při pohledu na svou dcerku, když jsem v přírodě a při praktikování jógy, o kterém bych se s vámi dnes chtěla podělit.
 
Jóga je nástroj, který může být použit pro mnoho různých věcí a já absolutně věřím v to, že se může stát cestou k vděčnému srdci a tím i pocitu štěstí ve vás.

Naučte se přijmout své silné i slabé stránky a také to, kde se nyní nacházíte – emocionálně, mentálně, duševně, fyzicky, finančně, prostorově, … teď, právě v tomto momentu.

Vy se rozhodujete o tom, jaký pro vás tento svět je a bude. Jakmile si vyberete být vděčný za své úspěchy, své pokusy nebo svá selhání, pocítíte, že tento pocit zaplavuje i ostatní části vašeho každodenního života a dovede vás do pocitu štěstí a (ú)plnosti.
 

Jak prožívat vděčnost v józe

Buďte skromní

Neočekávejte nic, tak se vám splní vše. Očekávejte a staňte se pouze svou přítomností. Nesoutěžte ani se sebou, ani s ničím a nikým dalším. Nebojte se dostat se ze své komfortní zóny a buďte vděční za to, kde teď jste.

Vnímejte v jednotlivých ásanach své tělo jako živý nástroj. Prodýchávejte svá protažení do uvolnění a radujte se z něj. Chvalte své tělo, milujte ho a celé sebe. Buďte vděční a poděkujte svému nádhernému a mnohdy týranému tělu za jeho neustálou bdělost, podporu, lásku a navigaci.

 

Jděte do pozic, které jsou pro vás nesnadné

joga1

Zkuste některé z ásan, které opravdu otestují vaše hranice: stoj na hlavě, pozici vrány, nebo tanečníka, záleží na vašem stupni praxe. Bez ohledu na to, jak vypadají, poděkujte svému tělu za to, že vás do nich dostalo. Můžete zažít ohromující pocit vděčnosti a štěstí už jen při pokusu o to, se do nich dostat. Je to cesta. Nádherná cesta vás samých do propojení nahoře a dole, těla a duše, začátku a konce…

 

Používejte během cvičení mantry

Než začnete cvičit, můžete si v duchu říci krásná slova, která vás naladí a otevřou dalšímu posunu v józe i srdci. Například: „Jsem přítomna, jsem milována.“ Okamžitě začnete pociťovat naladění na kosmický řád a teplou energii, která vás zaplaví na těle i duši.

Během cvičení si můžete například opakovat: “ Jsem silná, mohu dělat cokoliv, na co zaměřím svou mysl.“ To jsou velmi silné mantry. Myšlenky tvoří, slova tvoří. Střežte tedy velmi pečlivě své vnitřní monology i vnější dialogy, neboť to se děje.

Na konec si můžete několikrát zopakovat například: „Děkuji za to, že mé tělo má vždy vše, co potřebuje. Děkuji za to, že mě vždy dovede tam, kam musím jít.“

Na závěr své praxe si zkuste několikrát zazpívat Óm, jako univerzální mantru, která velmi očišťuje, otvírá a uzdravuje na fyzické i psychické úrovni. Zvolte si vždy tón, který je pro vás v daný den nejpříjemnější a postupně protahujte Ó i M, jak se prodlužuje váš nádech a výdech. Tato mantra krásně rozezní hlas, celou oblast úst, hlavy a krku – tedy komunikaci, sílu vašich slov a uslyšení ve společnosti. Skvěle funguje za blokády ve všech úrovních těla i mysli a provází do meditativního stavu klidu.

 

Buďte otevření ke změnám prostoru, kde jógu cvičíte

Je dobré se nefixovat na jeden jediný prostor pro cvičení. Cvičte jógu