Žebříček nejzdravějších potravin

ovozelV záplavě nejrůznějších výživových směrů a doporučení si spousta lidí láme hlavu nad tím, které potraviny jsou ty opravdu nejzdravější. Americký deník The Huffington Post oslovil čtrnáct expertů ze světa výživy a zdraví, kteří jsou ze všech různých oblastí výživy, aby sestavili žebříček padesáti nejzdravějších potravin.  Z výzkumu jasně vyšlo, že každý člověk by měl jíst co nejvíce čerstvého ovoce a zeleniny.

Na prvním místě všichni shodně uvádějí čistou vodu, kterou bychom neměli podceňovat a skutečně ji pít, ne jen nějaké nápoje, které už v sobě nesou informaci byliny, jako je to u čajů, ovoce u šťáv a džusů, nejrůznějších stimulantů chuti z nejrůznějších přídatných látek. Čistá voda se podílí na celé řadě důležitých procesů v těle, pomáhá také našim kloubům, udržuje bystrou paměť a jemnou pokožku a můžeme s její pomocí i hubnout.

Jahody

Na druhém místě žebříčku jsou jahody. Obsahují vitamín C. Mají málo kalorií a jsou bohaté na vlákninu. Jahody chrání žaludek a pomáhají i při léčbě žaludečních vředů. Navíc jahody obsahují více vitamínu C než pomeranče a ve 150 g jahod je více vitamínu, než je doporučená denní dávka.

Borůvky

Borůvky v sobě mají nejvíce antioxidantů ze všech ovocných plodů. Pomáhají snižovat cholesterol. Borůvky také snižují riziko cukrovky, zpomaluje se i proces stárnutí. Pomáhají také lepší motorice.

Mandle

mandleMandle jsou dobrou prevencí před srdečními chorobami, jejich riziko sníží až o 30 procent. Mandle jsou bohatým zdrojem vlákniny, bílkoviny, zdravého tuku, antioxidantů, vitamínu a minerálů. Ale pozor, mandle obsahují velké množství kalorií, takže byste za den neměli sníst víc jak 23 kusů.

 

 

Třešně

Třešně pomáhají rychle usnout. Mají spoustu vitamínu A a C. Třešně jsou dobré i na regeneraci po fyzické zátěži.

Ostružiny a maliny

Ostružinami a malinami posílíte svoji paměť. Jsou zdrojem vlákniny, vitamínu C a antioxidantů. Pomáhají dokonce při léčbě některých druhů rakoviny.

Pomeranče

Pomeranče jsou dobré na hojení ran. Jsou dobré pro imunitu. Podobně jako grepy jsou zdrojem vlákniny, kyseliny listové, antioxidantů a vitamínu C.

Rajčata

Na osmém místě žebříčku jsou rajčata, které pomáhají v boji s rakovinou, protože obsahují látku lykopén, která právě při léčbě rakoviny pomáhá. Nejvíce pomáhají při rakovině prostaty, plic a žaludku.

Pistácie

Pomocí pistácií můžete lépe zvládnout stres. Právě při stresových situacích snižují tlak. Pistácie jsou bohaté na bílkoviny a vlákninu, obsahují vitamín B6, tiamín, měď či fosfor.

Jablka

Jablka snižují cholesterol v krvi, obsahují také látky, které pomáhají při léčení respiračních onemocnění.
nejzdravější potraviny

Na dalších místech