Jak správně konzumovat cukr

O tom, jaké jsou typy cukru, jak se nazývají a co dělají jsem již psala a odkazy na více užitečných informací o cukru najdete níže v tomto článku. Dnes vám povím důležité informace o tom, jak cukr konzumovat tak, abyste si neškodili a čemu se vyhnout zcela.

Asi se shodneme na tom, že cukr je jednou z nejnávykovějších a nejzhoubnějších potravin na světě. I když je sladký, je to vlastně čistá, koncentrovaná, zkrystalizovaná kyselina. Jediný rozdíl mezi kokainem a nadmírou cukru je v čase, za který vás zničí. Vedle cigaret a stresu způsobuje vyšší konzumace cukru mimo jiné také rychlé stárnutí.

 

Negativní účinky cukru na tělo:

  • zbavuje tělo minerálů
  • bere vápník z kostí (zapříčiňuje osteoporózu)
  • narušuje imunitní systém
  • způsobuje srdeční choroby
  • podílí se na vysokém krevním tlaku
  • způsobuje cukrovku
  • podílí se na rozvoji artritidy
  • narušuje hormonální systém
  • poškozuje slinivku
  • ucpává cévy (nevyužitá glukóza se mění v nasycený tuk a cholesterol, který se pak usazuje v cévách a je příčinou vysokého krevního tlaku a vzniku sraženin)
  • živí viry, bakterie, parazity, plísně, kvasinky, rakovinné buňky
  • zhoršuje všechna onemocnění
  • je silně prozánětlivý
  • způsobuje předčasné vrásky
  • podílí se na nadváze a obezitě

 

Exaktní vědecký výzkum

Vědci zkoušeli podávat cukr laboratorním krysám. Střídali proto obyčejné, dietnější jídlo se sladkostmi. Když nasadili jídlo s menším obsahem kalorií a cukru, krysy byly apatické, úzkostlivé, dokonce se u nich projevily klasické abstinenční příznaky. Bez cukru pociťovaly stres, který ustal, jakmile svůj příděl zase dostaly. Ať krysy nebo lidi, v tomto případě fungujeme všichni podobně. Cukrová závislost se stala nejmohutnější a nejnebezpečnější závislostí 21. století.

Co s tím?

Nemám nic proti občasné konzumaci cukru v té nejvyšší kvalitě – med, melasa, kokosový cukr, javorový sirup, sladké ovoce a další, doporučuji je však konzumovat se skořicí, protože ta zmírňuje účinky cukru tím, že vyrovnává hladinu glukózy v krvi.

Nepijte ovocné šťávy!

Základní pravidlo pro správnou konzumaci cukru, pokud chcete zůstat dlouhodobě zdraví zní: Cukr konzumujte vždy s vlákninou dohromady a nikdy ne v kombinaci s tukem!

Neodšťavňujte pouze ovoce (čistá ovocná šťáva), koncentrace cukru je v tomto případě pro naše tělo natolik silná, že způsobuje příliš veliký výkyv glykemické křivky krve.
Také byste tím živili patogeny (viry, bakterie, plísně, kvasinky a vředy). Vždy je dobré
kombinovat ovoce s nějakými zelenými listy. Ovoce jezte samotné, nebo spolu se zelenými listy, ale ničím jiným.

Nemíchejte ovoce se zeleninou (listová zelenina se mezi zeleninu nepočítá). Citrón, limetka či kyselá jablka jsou v pořádku.
Počkejte pár hodin, než si po jídle dáte jakékoli ovoce. Ovoce se tráví velice rychle a pokud je ve vašem žaludku i další jídlo, ovoce s ním zkvasí a vše se společně začne kazit a hnít a tím zhoršovat vaše trávení.

U dětí je více než žádoucí příjem cukru omezovat už z mnoha zdravotních důvodů, přemíře energie (ADHD, změny chování, hyperaktivita, únava, poruchy soustředění, …), ale také z důvodu návyku do dospělého života, kdy si vytváří nebezpečnou závislost a všechny budoucí stresové a traumatizující události budou řešit tabulkou či dvěma čokolády, vyjedenou lednicí nebo ji vymění za jinou, podstatně horší závislost, jak zmiňují lékaři. Nejlepší výchovou je pozitivní příklad – nápodoba.

Podívejte se ještě na celou řadu velmi zajímavých informací o cukru a jak na něj také v dalších článcích, které jsem pro vás napsala:

5 báječných věcí, které se stanou, vyřadíte-li cukr

Účinný cukrový detox během 10 dní + cukrový test

Cukr jako pomocník v domácnosti, kosmetice a na drobné neduhy

Jak si osladit kávu bez cukru + recept na domácí datlovou pastu

 

Sladké jídlo jednou za čas, v příjemné atmosféře, vám určitě neublíží, jen je dobré nedávat průchod cukru na náš každodenní stůl, ale spíš si ze sladkosti udělat výjimečnou událost a jíst dobroty co nejkvalitnější.

Pokud trpíte závislostí na cukru, nejspíše se potýkáte s různými zdravotními problémy, které mohou být projeveny občas nebo se nacházejí již v chronické formě (často se vracejí nebo jsou přítomny stále). V mé knize „Jak vyléčit kvasinkovou infekci přírodně a navždy“, jsem pro vás sepsala osvědčený podrobný plán zbavení se závislosti na cukru a vyléčení se z mnoha sužujících neduhů krok za krokem. Podívejte se na ni.

Krásné dny a hodně zdraví!

Michaela Weissová
Michaela Weissová

Jsem specialistkou na léčbu potravinami a jógovou terapii. Pomáhám lidem uzdravit se jídlem ze zánětů, kandidy, obezity a dalších nemocí a prostřednictvím jógové terapie pomáhám uvolňovat hluboko uložené bloky na těle i na duši. Celostně pracuji se všemi rovinami člověka na návratu do rovnováhy a spokojeného života. Nechte se inspirovat těmito milovanými stránkami a prosím nekopíruje bez mého vědomí mou práci na jiné weby. Díky.