12-ti denní meditace – poznejte své štěstí

Side view of woman sitting in lotus position on lakeshore with focus on stack of stones
Meditace

Život je mnohdy velice stresující, ale není nutné, aby byl. Můžete se propojit, uvolnit své vnitřní štěstí a k tomu vám velmi dobře může pomoci meditace. Pokud se naladíte na sebe a dáte si práci s tím, nasytit své fyzické, mentální, emoční a spirituální bytí, dovolíte stresu se rozpustit a tak můžete být více ve spojení se svým klidem a naladit se na prostor.

V meditaci, když se naladíte na svůj dech a vědomí, stanete se probuzenými vůči opravdové přítomnosti uvnitř. V tomto stavu můžete mít nejsilnější spojení se životem a vším, co zahrnuje.

Meditace má nejenom mnoho fyziologických výhod – méně stresu pro nervový systém, lepší stav srdce, stabilní srdeční rytmus, nižší krevní tlak a menší přírůstek váhy. Je také báječným nástrojem pro sebepoznání a spirituálním průvodcem.

Meditace, jak vědecky tak i duchovně, vám přinese stav, ve kterém se potěšení a štěstí stává nevyhnutelnými, protože tělo říká „ano“ vyšším frekvencím bytí. Naladíte se na vaše nejpravdivější já, esenci života a energetický stav frekvence, na duchovní radio stanici, která hraje šťastně po celý den, takže můžete prožít hodně pozitivních emocí jako jsou potěšení, mír, vášeň, soucit.

Meditace vás může spojit s vaším šťastným já. Pharrell Williams říká: „Štěstí je pravda.“

Připravila jsem pro vás 12-ti denní meditaci, která vám pomůže naladit se na vaše vnitřní štěstí a stát se jím – být ve své pravdě. Vyzkoušejte ji a docílíte většího pocitu štěstí a zlepšení vašeho celkového zdravotního stavu. Můžete ji vzít jako 12-ti denní meditační výzvu a pozvat k ní i své přátelé nebo rodinu.

 

Příprava na vaše šťastné já – tipy k meditaci

meditaceJakmile zahájíte svou 12-ti denní meditaci, nalezněte si pro sebe svůj nejvhodnější styl meditace, aby vám co nejvíce vyhovoval a tudíž byl úspěšný a stal se možná v budoucnu i vaší každodenní potřebou klidu. Pokud jste v meditaci nováčci, asi bude lepší začít s 5 minutovými sezeními. Každý den potom postupně přidávejte minuty, až dosáhnete celkově 20 minut v kuse za den. Pocítíte ohromný rozdíl v tom, jak se budete cítit.

Budete-li nervozní z toho, že nevíte, kolik času uplynulo, můžete si nastavit upozornění v telefonu.

Důležitá je poloha těla a tak nenásledujte meditaci například v klasickém meditačním skříženém sedu na zemi, s pravou rukou vloženou v levé, dlaněmi nahoru, s palci mírně vztyčenými, které se jemně dotýkají, když by vás v takové pozici bolela kolena, třísla nebo záda nebo všechno dohromady. Cílem je cítit se příjemně a pohodlně, abyste se mohli propojit se svým vnitřním štěstím. Jestliže jste začátečník na nároky vašeho těla při meditaci, sedněte si například na židli, ruce položte otočenými dlaněmi vzhůru na stehna nebo je složte do klína, záda mějte narovnaná, ramena uvolněná, chodidla celou plochou na zemi, nejlépe bez bot nebo přezuvek, ať máte kontakt se zemí. Jazyk může odpočívat jemně na horním patře, rty a čelist v přirozené poloze. Zavřete oči, volně dýchejte a odevzdejte se tomu, co je uvnitř.

Je příjemné meditovat v tiché, vyvětrané místnosti, kde jsou květiny, třeba zapálená svíčka a příjemná atmosféra.

Zvolte si pohodlné volné oblečení, aby vás nikde nic neškrtilo. Někdo dokonce volí krásné oblečení, světlé, květinové vzory a podobně, neboť k meditaci přistupuje jako k milovanému rituálu a i to, jak se cítíte se svým tělem může ovlivňovat váš stav mysli směrem k pohodě a příjemnému naladění.

Máte-li možnost, určitě meditujte venku v přírodě. Můžete si sednout pod strom do trávy, na kámen u vody, na lavičku v klidném parku, kdekoli vám to bude příjemné a pocítíte z místa příjemnou klidnou energii.

Mě se nejlépe osvědčilo stálé meditační místo, kde medituji pravidelně. Každá meditace toto místo ještě více zesiluje a prosvětluje a při každé další meditaci je na začátku rychlejší a snazší se dostat hluboko dovnitř bez chaosu v hlavě a meditace jsou silnější. Funguje to vážně skvěle, podobně jako v kostele, který je už po stovky let promodlený a tudíž získal silnou atmosféru. Můžete si vybrat třeba světlý koutek v místnosti vedle květiny, na zemi polštářek, stolek se svíčkou, … cokoli, je to na vás.

 

Den První: Tvůj dech je Tvým nejlepším přítelem.

Meditations1Dýchání je pro meditaci klíčové. První den se zaměříme na dech, vnášíme do něj vědomí. Zaměříme se na rytmus dechu po dobu 5 minut. Jednoduché. Pozorujte svůj dech a vaše tělesné funkce, když se nadechujete a vydechujete. Zapište si potom, co vám připadalo během meditace příjemné nebo dokonce skvělé či zajímavé a co pro vás naopak neprobíhalo podle očekávání.

Přinášíte vědomí vašemu nejlepšímu příteli – vašemu dechu!

 

Den Druhý: Tvoje myšlenky jsou zde, aby Tě učily.

Jste ve spojení se svým dechem. Dnes se zaměříme na myšlenky. Nesuďte vaše myšlenky, pozorujte je. Jsou to myšlenky, které vám přinášejí štěstí nebo ne? Nemusíte do svých myšlenek zasahovat, jen k nim přiveďte vědomí. Pokud budete zkušenější, budete moci vědomě řídit vaše myšlenky.

Vaše myšlenky pro vás mají velké lekce, dovolte jim učit vás.

 

Den Třetí – Tvé nejšťastnější místo – pohleď na něj.

Dnes přeneste své vědomí k dechu. Budete se přemisťovat přirozeně. Nyní si představte místo, na kterém jste šťastní. Vaše buňky pocítí pozitivní energii, všechny související myšlenky a emoce a vaše energetická frekvence se pozvednou.

Štěstí, ať jste kdekoliv, je, když přenesete své vědomí do výběru toho, co budete dělat.

 

Den čtvrtý: Tvé štěstí spočívá v přítomnosti.

Sedněte si k meditaci a zaměřte se na dech. Pokud chcete, najděte si místo, které vás činí šťastnými, může to být místnost, nebo místo venku v přírodě. Může vám to pomoci při relaxaci. Vaším vnitřním okem se podívejte na něco, co vás činí šťastnými. Jak se cítíte? Zaznamenali jste změnu?

Můžete pocítit štěstí v kterémkol