Jak si pravidelně posiluji imunitu

Imunita je pro mě od dětství velké téma, neboť jsem se narodila už nemocná (s rotací žaludku), celé dětství jsem byla velmi často nemocná a brala velkou spoustu antibiotik, která mi pomohla na zahnání aktuální choroby, ale systematicky oslabovala to nejcennější, mou imunitu. Od dospělého věku se proto zajímám o možnosti přirozeného posilování imunitního systému a přírodní léčení, neboť té chemie mým tělem už prošlo opravdu hodně.

Dnes se s vámi chci podělit o pár mých skvělých tipů na imunitu (všechny by byly až příliš na jeden článek), které ochraňují a posilují mé tělo ze dne na den a věřím, že pokud je budete také používat, uvidíte velmi brzy velmi pozitivní výsledky.

 

Játra

Prvním tipem je cílené posilování činnosti jater, ke kterému mi nejvíce pomáhá ostropestřec mariánský a to v podobě tinktury nebo nadrcené kaše, kterou si pravidelně kupuji u Dědka kořenáře (pan Nový). Ostropestřec užívám v kůrách několikrát do roka nebo ve chvíli, kdy cítím, že na mě něco leze. Okamžitě zabírá.

Na co všechno Ostropestřec zabírá, si můžete přečíst v článku Očista jater a Ostropestřec mariánský.

 

Kysané zelí

Druhý a můj velmi oblíbený tip je kysané zelí. Ne sterilované, ne s éčky. Podle DTestu je jedním z nejkvalitnějších kvašených zelí, která jsou běžně dostupná v obchodních řetězcích, zelí s názvem Efko. Je bez éček a je lahodné na chuť i samotné bez jakékoli úpravy. Najdete v něm kousky bobkového listu nebo nového koření a já ho konzumuji velmi ráda. Už jsem vyzkoušela snad všechny kvašená zelí a toto opravdu doporučuji. Zpravidla půl pytlíčku každý den nebo si udělám salát z tohoto zelí, s jedním nastrouhaným jablkem,  2 nastrouhanými mrkvemi a hrstí vlašských ořechů. Vše smíchám v míse, dám do uzavíratelné dózy a do lednice. Každý den si beru tolik, na kolik mám chuť jako přílohu nebo samotné a je to super, fakt. Plné vitamínů, minerálů, vlákniny a hlavně probiotických kultur pro správné fungování zažívání, imunity, ale také nervové soustavy.

Kysané zelí je hlávkové zelí, které projde procesem fermentace, která promění zelí na vitamínovou bombu – půl hrnku kysaného zelí obsahuje 10% denní dávky vitamínu C, 11% doporučené denní dávky vitamínu K, 5% doručené denní dávky vitamínu B6 a kyseliny listové, asi 20% denní dávky sodíku, železo, mangan, draslík, proteiny a probiotika. Nejen že vám posílí trávení a imunitu, ale přirozeně snižuje chuť na sladké a sklony k přejídání, pomáhá hubnutí, čistí pleť, zkvalitňuje spánek a mnoho dalšího. Prostě na kysané zelí nedám dopustit!

Pokud je pro vás kysané zelí v jídelníčku novinkou, je možné, že vás může ze začátku trochu nafukovat. Je to známka očisty střev a pravidelnou konzumací se bude plynatost snižovat, až úplně vymizí.

 

Otužování

Můj třetí typ je střídaní teplé a studené vody nejen ve sprše, ale také v koupelích nohou ve dvou lavórech. Tento systém už popsal „vodní doktor /bylinkový farář“ Sebastian Kneipp, který tak léčil mnoho onemocnění. I v dnešní moderní době na mnoha luxusních místech, kde se zaobírají lázeňskou péčí, se Kneippovi metody s úspěchem používají. Nedávno jsem je v Mariánských lázních prošla také. Střídání teplé a studené vody posiluje imunitní systém, rozproudí krev, čistí krev, je proti otokům, zánětům, žilním onemocněním,  křečím v nohách, syndromu neklidných nohou, posiluje a udržuje psychickou pohodu, vypíná pokožku a další.

Preventivně, když se osprchuji a jsem prohřátá, tak si dám krátkou studenou sprchu, pak teplou, pak studenou a střídám, dokud mě to baví nebo dokud mám čas a končím vždy studenou. Skvělá vzpruha, lepší než káva nebo Redbull.  A když to necítím, tak to nedělám.

A když někdy například cítím těžké nohy, otok, únavu nebo oslabení imunity, tak si večer natočím do jednoho lavóru velmi teplou vodu a přidám do ní bylinkovou sůl, do druhého lavóru naliji studenou vodu. V obou lavórech mám pár kamínků pro masáž chodidla. Nejprve vložím nohy do teplé vody a střídavě přešlapuji z nohy na nohu (přenáším váhu, ohýbám prsty), když jsou nohy prohřáté, vložím je do studené vody, kde dělám to samé. V teplé jsem vždy o něco déle, ale dá se být v každé vodě stejně dlouhou dobu, záleží jak to budete cítit. Končím také studenou, jen ve výjimečných případech. když cítím, že potřebuji do těla nabrat teplo, končím teplou. Pak si vždy nohy dobře osuším a natřu krémem.

Skvěle také funguje saunování, které moc doporučuji, pokud nemáte problém s křečovými žilami, srdcem, vysokým tlakem, zánětem nebo akutní nemocí.

 

Pivovarské kvasnice

Pivovarské kvasnice, které jsou někdy také označované jako lahůdkové droždí (nejedná se o pekařské droždí), jsou vynikajícím zdrojem bílkovin a obsahují všechny esenciální aminokyseliny. Jsou tvořeny z 50% bílkovinami, patří k nejlepším zdrojům všech vitaminů skupiny B, včetně vitamínu B12 (B komplex), které jsou klíčové pro silný imunitní systém, skvělým zdrojem selenu, chromu, železa, draslíku a fosforu a jsou neobyčejně bohaté na RNA nukleové kyseliny (nositelky DNA).

Pokud trpíte nedostatkem vitamínů B, velké množství pivovarských kvasnic by vám mohlo zpočátku způsobovat nadýmání a plynatost, a proto začněte nejdříve malým množstvím a postupně je zvyšujte, až najdete takovou dávku, která vám bude nejvíce vyhovovat.

Já v kuchyni používám lahůdkové droždí do salátů a pomazánek a v imunitních kůrách pivovarské kvasnice supluji Pangaminem, který funguje skvěle.

 

Na závěr

Prostředků na posilování imunity je velká spousta. Heslovitě jich zde ještě pár uvedu:

  • česnek
  • zázvor
  • kurkuma
  • med
  • citrony
  • omega 3 kyseliny
  • vitamín A
  • tymián
  • echinacea
  • rakytník
  • aloe vera
  • hlíva ústřičná
  • reishi, shitake, cordyceps
  • fermentované potraviny
<