Jak si pravidelně posiluji imunitu

Imunita je pro mě od dětství velké téma, neboť jsem se narodila už nemocná (s rotací žaludku), celé dětství jsem byla velmi často nemocná a brala velkou spoustu antibiotik, která mi pomohla na zahnání aktuální choroby, ale systematicky oslabovala to nejcennější, mou imunitu. Od dospělého věku se proto zajímám o možnosti přirozeného posilování imunitního systému a přírodní léčení, neboť té chemie mým tělem už prošlo opravdu hodně.

Dnes se s vámi chci podělit o pár mých skvělých tipů na imunitu (všechny by byly až příliš na jeden článek), které ochraňují a posilují mé tělo ze dne na den a věřím, že pokud je budete také používat, uvidíte velmi brzy velmi pozitivní výsledky.

 

Játra

Prvním tipem je cílené posilování činnosti jater, ke kterému mi nejvíce pomáhá ostropestřec mariánský a to v podobě tinktury nebo nadrcené kaše, kterou si pravidelně kupuji u Dědka kořenáře (pan Nový). Ostropestřec užívám v kůrách několikrát do roka nebo ve chvíli, kdy cítím, že na mě něco leze. Okamžitě zabírá.

Na co všechno Ostropestřec zabírá, si můžete přečíst v článku Očista jater a Ostropestřec mariánský.

 

Kysané zelí

Druhý a můj velmi oblíbený tip je kysané zelí. Ne sterilované, ne s éčky. Podle DTestu je jedním z nejkvalitnějších kvašených zelí, která jsou běžně dostupná v obchodních řetězcích, zelí s názvem Efko. Je bez éček a je lahodné na chuť i samotné bez jakékoli úpravy. Najdete v něm kousky bobkového listu nebo nového koření a já ho konzumuji velmi ráda. Už jsem vyzkoušela snad všechny kvašená zelí a toto opravdu doporučuji. Zpravidla půl pytlíčku každý den nebo si udělám salát z tohoto zelí, s jedním nastrouhaným jablkem,  2 nastrouhanými mrkvemi a hrstí vlašských ořechů. Vše smíchám v míse, dám do uzavíratelné dózy a do lednice. Každý den si beru tolik, na kolik mám chuť jako přílohu nebo samotné a je to super, fakt. Plné vitamínů, minerálů, vlákniny a hlavně probiotických kultur pro správné fungování zažívání, imunity, ale také nervové soustavy.

Kysané zelí je hlávkové zelí, které projde procesem fermentace, která promění zelí na vitamínovou bombu – půl hrnku kysaného zelí obsahuje 10% denní dávky vitamínu C, 11% doporučené denní dávky vitamínu K, 5% doručené denní dávky vitamínu B6 a kyseliny listové, asi 20% denní dávky sodíku, železo, mangan, draslík, proteiny a probiotika. Nejen že vám posílí trávení a imunitu, ale přirozeně snižuje chuť na sladké a sklony k přejídání, pomáhá hubnutí, čistí pleť, zkvalitňuje spánek a mnoho dalšího. Prostě na kysané zelí nedám dopustit!

Pokud je pro vás kysané zelí v jídelníčku novinkou, je možné, že vás může ze začátku trochu nafukovat. Je to známka očisty střev a pravidelnou konzumací se bude plynatost snižovat, až úplně vymizí.

 

Otužování