3 jednoduchá pravidla stravování, která vás udrží ve formě

O jídle je toho napsáno nepočítaně a neexistuje styl stravování, který by vyhovoval všem, neboť každý z nás je jiný, z mnoha úhlů pohledu. Často se zamýšlím nad tím, jak vést své klienty, kteří se potřebují vrátit do rovnováhy svého života i svého jídelníčku, jednoduchým a hlavně funkčním způsobem. Jednoduchost je cesta, která nás vždy dovede k cíli, protože nám nesebere zbytečně moc energie, ale naopak.

 

3 jednoduchá pravidla stravování:

1. Jezte jídlo, které se přirozeně vyskytuje v přírodě. (průmyslem nezpracované)

2. Jezte pouze, když máte hlad.

3. Jezte jídlo, které skvěle chutná.

 

Již pár let kolem nás všech obchází obsese pití velkého množství vody. Někdo tvrdí, že je to nezbytné, jiný, že to naopak tělo poškozuje a vyčerpává. Důvodů na obou stranách je celá řada a jsou paradoxně všechny pravdivé. Důležité je nic nepřehánět! To znamená, že optimálně 2 litry tekutin (káva se nepočítá), vás udrží hydratované a v důsledku toho rozeznáte hlad od skryté žízně a tudíž začnete přirozeně méně jíst.

Mám spoustu přátel, kteří cvičí, ale jejich jídlo chutná jako sádrokarton a navíc je sužuje plynatost. Důležité je si jídlo vychutnat, užít, nepočítat kalorie nebo makronutrienty (sacharidy, bílkoviny, tuky), ale sledovat hojnost a barevnost zeleniny a celistvých potravin na vašem talíři.

Hlavní úpravy jídelníčku, které se týkají mých klientů, spočívají ve zvýšení přijmu kvalitních tuků a snížení přijmu uhlovodíků a cukru. Základem mé nutriční filozofie je velké množství zeleniny, malé množství vysoce kvalitních proteinů, ovoce, ořechy a semínka.

 

Praktická doporučení:

Hned ráno si dejte na lačno teplý citronový nápoj se zázvorem a medem.

Pak kousek ovoce nebo smoothie a teprve až potom například syrové mandle. Pokud si nedáte smoothie, dejte si třeba ovesnou kaši nebo žitný semínkový chléb s něčím (přepuštěné máslo, hummus, avokádo, kozí sýr, kousek zeleniny, …)

Pokud ráno nestíháte cvičit, jděte do práce aspoň větší kus pěšky a vynechte výtah. Pokud cvičit stíháte, udělejte to! 20 minut každé ráno a vaše nastavení mysli do celého dne bude diametrálně jiné. Alespoň to zkuste.

Začněte ráno kvalitní snídaní a pohybem. Nejde o to, aby jste v daném pohybu byli našlápnutí profíci, ale o každý posun, který zaznamenáte, na těle i na duši. Ať už se jedná o jógu, HIIT, zvedání činek, běh nebo cokoli, co vám je blízké, jděte do toho! Udělejte si z toho zvyk. Po 21 dnech, kdy si udržíte svůj nový styl, si na to váš mozek i tělo zvyknou do té míry, že se na to budete vždy těšit, potřebovat to pro udržení vaší nové rovnováhy.

Nevynechávejte svačiny, i když je nyní moderní jíst třeba jen dvakrát denně. Není to pro každého. Pro toho z vás, komu je to příjemné, držte se toho!

Udržte si co nejčastěji pravidelný denní i noční rytmus. Tělo i mozek to potřebují.

A nejvíc buďte veselé mysli!

Pokud chcete podpořit zdraví svých střev, utlumit záněty a chronická onemocnění přírodním způsobem, doporučuji vám kromě kvalitní stravy s bohatým množstvím kvalitních, za studena lisovaných olejů, také kůru Forte oleji od společnosti Pravá Já, která na trh přináší vysokou kvalitu a čistotu potravinových doplňků. Ne každý má totiž čas a znalosti na to, kontrolovat svůj správný příjem Omega 3 olejů, které kromě jiného podporují také růst a kvalitu kůže, vlasů, nehtů a mozkových funkcí. S těmito přípravky mám velmi dobré zkušenosti a ručím za jejich kvalitu.

Krásné dny a hodně zdraví a pohody!

Michaela Weissová
Michaela Weissová

Jsem specialistkou na léčbu potravinami, zásadotvornou stravu a jógovou terapii. Pomáhám lidem uzdravit se jídlem ze zánětů, kandidy, obezity a dalších nemocí a prostřednictvím jógové terapie pomáhám uvolňovat hluboko uložené bloky na těle i na duši. Celostně pracuji se všemi rovinami člověka na návratu do rovnováhy a spokojeného života. Nechte se inspirovat těmito milovanými stránkami a prosím nekopíruje bez mého vědomí mou práci. Díky.

Zatím žádné komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude publikována.