Domácí výroba kokosového kefíru

kokos kefir1Spousta z nás miluje tu svěží, jemně nakyslou, bohatou chuť kefíru – zkvašeného živého nápoje, který podporuje zdravou střevní mikroflóru a tím příznivě ovlivňuje celé naše tělo.

Probiotika mají mnoho zdravotních výhod a pakliže budete mít chuť vyzkoušet domácí kokosový kefír, přesvědčíte se o tom, že i chutná opravdu skvěle. Na rozdíl od kefíru vyrobeného z kravského mléka, nemá ten z kokosového mléka silnou kyselou fermentovanou chuť, ale je příjemně pikantní a přirozeně sladká chuť kokosu dominuje. Textura je jemná a bohatá a mírně tenčí než u jogurtu. Jak chuť, tak textura domácího kefíru je lepší než u jakéhokoli kupovaného.

Hotový kefír můžeme pít buď samotný – neochucený nebo si ho můžeme přisladit přírodním sladidlem, ovonět vanilkou nebo skořicí, přidat kakao nebo jemně osolit, kořenit, přidat česnek a použít jako dip na „koktejlovou“ zeleninu nakrájenou na tyčinky z mrkve, salátové okurky, řapíkatého celeru, petržele, celeru a podobně. Tento kefír se může stát také lahodnou ingrediencí do ovocných smoothies a zmrzlin nebo do receptů na kefírové moučníky a místo podmáslí. Do kefíru můžeme přimíchat i chia semínka pro jeho tužší konzistenci, neboť chia semínka na sebe váží tekutinu. Variant je opět nepočítaně.