Jeden cvik, čtyři minuty, 28 dní, pevné tělo

jogaPřemýšlíte, jak docílit pevného těla bez nejrůznějších cvičebních sestav nebo odchodu do posilovny, za pár minut každý den, v pohodlí a soukromí svého domova? Tak přijměte výzvu na 28 denní jednoduchý program složený pouze z jednoho cviku, který zvládne i úplný začátečník a který vám pomůže dostat vaše tělo do skvělé formy. Kdybyste měli dělat jen jeden cvik denně, nechť je to tento.

Je to cvik, kterému se říká česky Prkno. Jedná se o jedno z nejúčinnějších cvičení pro zpevnění střední části těla a tento cvik vychází z jógy. Začátečníkům i pokročilým se často zdá toto cvičení moc jednoduché a tak ho nepraktikují, ale to je velká škoda.

prkno svalyPrkno spálí víc tuku než sed-lehy a posílí vnitřní i vnější svaly zad a trupu i tzv. stabilizační systém, díky kterému vás přestanou bolet záda. Rovněž zpevní vnitřní strany stehen a ruce.

Prkno připomíná pozici pro kliky, svaly při něm pracují podobně, avšak nejsou natahovány a zkracovány, přesto se stávají silnější a vydrží větší zátěž.

Program Prkno trvá čtyři týdny a jeho intenzita postupem času narůstá.

Prvním krokem je udržet pozici prkna po dobu 20 sekund, finální cíl je udržet tuto pozici čtyři minuty bez přestávky. V konečné fázi bude vaše tělo připraveno na větší výzvy a přibude svalové hmoty, takže pak můžete začít zkoušet další jeho varianty, které jsou náročnější a zároveň posílí další svalové partie.

Správná pozice je při cvičení klíčová, proto ji dobře natrénujte před tím, než se do samotného cvičení pustíte.

 

Postup:

Z lehu na břiše se zvedneme do zapřených předloktí a prstů na nohách. Musíme dbát na to, aby byl trup v rovině a abychom nevystrkovali zadek. Pomocí hlubokého dechu, nejlépe nosem nebo nádech nosem a výdech pusou a břišních svalů, můžeme udržovat své tělo ve správné pozici, krk a hlava by měly být v prodloužení s páteří. Pro lepší rovnováhu rozprostřete svou váhu do předloktí a palců na nohách tak, aby byly hýždě napnuté. Ruce můžete držet rovnoměrně v prodloužení s tělem, dlaněmi opřenými o podložku nebo je spojit do trojúhelníku – jak je vám příjemné. Cvičit můžete naboso nebo ve sportovní obuvi.

prkno

 

Výchozí pozice je na předloktích, další variantou je ve sporu na dlaních.

Jakmile se naučíte správnou pozici,