Týdenní výzva ke zdravějšímu životu

Mám tu pro vás tip, který je jako stvořený na přechodové období, jakým je jaro a podzim, ale hodí se vlastně kdykoliv, neboť je velmi zdraví prospěšný. Co kdybyste se rozhodli, že vyzkoušíte po dobu 7 dní zcela vyřadit některé potraviny a špatné návyky? Po týdnu zjistíte, jak se cítíte, co vám to dalo, co vzalo, co naučilo a zda-li je opravdu nutné pokračovat ve starých zajetých kolejích nebo naopak přínosné nechat něco odejít, změnit a tím jen získat.

Jdeme na to!

Má sedmidenní výzva pro vás, kterou tímto zahajuji s vámi spočívá v následujícím:

Po dobu 7 dní zcela vyřadíte:

  • perlivé limonády a sodovky (slazené nápoje)
  • chléb a pečivo (převážně z bílé mouky)
  • červené maso
  • mléčné výrobky
  • těstoviny
  • sladkosti (ano, zahrnuje to i tmavou čokoládu)
  • vše „nízkotučné“
  • umělá sladidla
  • polotovary

Budete pít čistou pramenitou vodu.

Chléb a pečivo nejlépe zela vyřadit. Pokud vám to nepůjde, tak aspoň nahradit celožitným chlebem, pohankovým – pohankou, celozrnnou rýží, quinoou, polentou, jáhlami, amarantem, …

Bezlepkové obiloviny – podrobný seznam

Mléčné výrobky nahradíte sojovým, rýžovým, mandlovým, makovým mlékem a produkty (sýry).

Rostlinná mléka – seznamy a recepty

Po dobu 7 dní budete každý den konzumovat/dělat:

  • každé ráno na lačno citronádu s medem nebo agáve sirupem, popřípadě detoxikační drinky
  • hodně ovoce a zeleniny (pokuste se zařadit zeleninové šťávy a smoothies – viz recepty)
  • zelenou listovou zeleninu (saláty, divoké byliny, …)
  • 2 l čisté vody denně
  • proteiny a zdravé tuky v každém jídle
  • začněte na 5 minutách meditace každý den
  • cvičit 30 minut denně (může to být i svižná procházka venku)
  • večer již nesledovat televizi ani počítač – spíše si číst, poslouchat hudbu, popovídat si s rodinou nebo přáteli, meditovat, psát si své sny a plány, věnovat se svému koníčku..
  • jít spát nejpozději ve 22 hodin a vstávat v 06 hodin

Proteiny nemusejí být živočišné (ryba nebo krůta), ale i rostlinné (konopná semínka, spirulina, tofu, luštěniny, quinoa, tempeh, …)

Mých 7 nejoblíbenějších zdrojů rostlinného proteinu + seznam všech dalších

Nechte se inspirovat recepty na šťávy a smoothies ze sekce Jídlo, které jsou speciálně sestaveny tak, aby nezpůsobovaly nadýmání, splnily nejvyšší výživnou kvalitu a chutnaly.

Zdravé tuky jsou všechny za studena lisované oleje, másla ze semínek a ořechů, avokádo (doporučuji jen 1/2 každý den), semínka a ořechy. Přidávejte je do každého jídla i svačiny.

Tipy na cvičení naleznete v sekci Jóga nebo Cvičení. Pokud z nějakého důvodu nemůžete cvičit, určitě b