5 jednoduchých cviků na ploché a zdravé břicho

joga

Tuk na břiše je vnímán nejen jako estetický problém, ale hlavně jako zdravotní riziko, neboť představuje plíživou cestu pro mnoho závažných onemocnění.

 

  • Onemocnění srdce
  • Vysoký tlak
  • Vysoký cholesterol
  • Metabolické poruchy
  • Diabetes II. typu
  • Arterioskleróza
  • Mrtvice
  • Chronická onemocnění
  • Alzheimerova choroba
  • Stařecká demence
  • Rakovina

Bojovat s ním se dá pomocí vyvážené stravy, která činí zhruba 70% úspěchu a pohybu, který tvoří zbylých 30%. Jóga nám nabízí ucelený systém, jak zpevňovat, protahovat a ozdravovat celé naše tělo. Když každý den věnujete alespoň malou pozornost pohybu, jako jsou například tyto vybrané pozice, budete se stoprocentně cítit svěžejší, veselejší, prokrvenější, nakopnutější a hezčí.

 

1) Pozice kobry (Bhujangasana)

kobraTato pozice pomáhá odbourávat tuk na břiše a posilovat břišní svaly. Posiluje také celou horní část těla a záda, páteř bude silná a pružná.

Provedení této pozice:

  • Lehněte si na břicho s nataženýma nohama a dlaněmi pod rameny.
  • Bradu a prsty na nohou opřete o zem.
  • Pomalu se nadechujte a zvedejte hrudník, co nejvíce j