13 potravin, které byste neměli jíst před spaním

jezení1Není nic špatného na tom jíst večer, když pak máte ještě čas jídlo dobře strávit a tím pádem se dobře vyspat. Co však určitě nedoporučuji na večer, je jíst pozdě, velké porce, hodně kombinací potravin a několik tipů jídla, pakliže se nechcete ráno cítit nafouknutí, oteklí, unavení, s bolavým břichem, špatnou náladou a dlouhodobě tloustnout a tím si přivádět nejrůznější zdravotní neduhy. Podívejte se na několik tipů jídel, kterým byste se večer rozhodně měli vyhnout obloukem. 

 

Celer

Teď je pravděpodobně hodně z vás překvapených – celer? Ano. Může se to zdát trochu divné, ale je rozhodně lepší celer večer nejíst, chcete-li mít dlouhý a klidný spánek. Celer je přírodní diuretikum, takže zvyšuje častost močení více, než byste si v noci přáli. Diuretika jsou látky, které zvyšují vylučování moči, tedy snižují množství vody v těle a tím pádem je důležité hodně pít.

 

Příliš mnoho ovoce

ovoce1Většina lidí si myslí, že ovocná večeře je jako nic a proto je dobrý nápad si ovoce večer dát, například v rámci redukčního programu nebo životního stylu. Sníst kousek ovoce před spaním, na tom není nic špatného, ale jestliže ho má být hodně, tak to už tak dobré pro vaše tělo není. Ovoce obsahuje spoustu cukru, který bez možnosti proměnit se na okamžitou energii způsobuje plyny, vznikající fermentováním ve střevech. Výsledkem bude to, že budete nafouklí s bolavým břichem od křečí. Rozhodně je vhodnější večer volit malou porci a spíš si ovoce nechat na snídani, kdy vám pomůže jako čistič a startér metabolismu.

 

Alkohol

Když alkohol, tak jedině večer. Když alkohol, tak rozhodně ne přes míru a ne těsně před spaním. Sice po něm budete spát doslova jak zabití, ale ráno spláčete nad svým stavem psychickým i fyzickým. Alkohol, ač se to možná nezdá, snižuje kvalitu spánku a to zejména po konzumaci vína. Snižuje dobu REM fáze, dehydruje, intoxikuje tělo, způsobuje noční pocení, žízeň a častější buzení během noci a navíc má velkou spoustu kalorií, které se během noci uloží na vaše boky, břicho nebo zadek. Vaše tělo se nebude moci během noci regenerovat v dostatečné míře, protože bude odbourávat alkohol – játra pojedou na plný plyn a tím pádem můžete také pociťovat bušení srdce a nespavost. Alkohol může také oslabit funkce některých orgánů. Všechno s mírou. Sklenka kvalitního vína určitě není občas na škodu, naopak.

 

Káva 

Jestliže se chcete opravdu dobře vyspat, měli byste se vyhnout popíjení kávy ve večerních hodinách, stejně jako všem potravinám ochucených kávou, jako například kávová zmrzlina, kávové bonbóny, dezerty a podobně.

 

Cukrovinky