Potraviny, které pomáhají spalovat tuk

mid section view of a woman cutting vegetables --- Image by © Royalty-Free/Corbis
Zdravé vaření

Konzumace tučného a sladkého jídla, nedostatek pohybu a špatné stravovací návyky, to je pár příkladů příčin obezity, nízké energie a mnoha nemocí. I v nepřeberném množství zázračných diet a kouzelných přípravků na hubnutí platí jediné zlaté pravidlo, kterým je zdravé, kvalitní  jídlo a pravidelný pohyb.

 

Mezi potraviny, které musíme zařadit do svého jídelníčku bezpochyby patří ovoce a zelenina, kvalitní bílkoviny – rostlinného i/nebo živočišného původu (semínka, ořechy, listová zelenina, maso, vejce, …) a dále co kdo preferuje dle svého stylu stravování a smýšlení, životního stylu a konstituce. Každopádně existuje ještě celá řada nenápadných potravin, které jsou výbornými pomocníky při hubnutí bez vedlejších účinků a dnes vám představím pár z nich.

 

Zázvor

Pravidelná konzumace zázvoru má významný vliv na hubnutí. Díky své ostré chuti zvyšuje teplotu vašeho tělo a tím urychluje metabolismus a podporují spalování kalorií. Navíc snižuje cholesterol, odvodňuje, podporuje výkonnost a imunitu, takže vaše tělo v dietním režimu podpoří. Pokud jste navíc k redukci jídelníčku přidali i pravidelný pohyb, pomůže vám zázvor od svalových bolestí.

V článku Jednoduché domácí pěstování zázvoru naleznete postup jak na to.

 

Lněné semínko

lenPokud máte problémy s přejídáním, lněné semínko vám pomůže k většímu pocit plnosti. Obsahuje omega-3 mastné kyseliny, díky nimž budete mít mimo jiné také zdravější srdce. Hodí se k přidání do různých jídel (např. polévky, ovesné kaše, smoothies…)

Lněné semínko je také výborným pomocníkem v očistě střev. Více se dozvíte v článcích Jak jednoduše očistit střeva bez klystýruJak očistit své tělo od parazitů a normalizovat svou váhu pouze se dvěma ingrediencemi.

 

Čaj na štíhlou linii, zářivou leť a méně celulitidy obsahuje také lněné semínko, tak hurá do toho!

 

Černý pepř

Konzumace něco ostřejšího vám může pomoci hubnout. Černý pepř obsahuje piperin, který pomáhá při trávení a dokonce zabraňuje tvoření tuku. Přidání černého pepře do jídla pomůže se zažíváním a dodá vám energii. Přidejte pepř do masa nebo salátu a budete se cítit během dne čilejší.

Jak si chutně okořenit své jídlo i pepřem, se dočtete v článku 8 receptů na domácí kořenící směsikde si můžete sami namíchat zdravější verze kořenících směsí.

 

Kurkuma

O blahodárných účincích kurkumy jste si již určitě na těchto stránkách četli. Kromě toho, že působí příznivě proti rakovině a jiným nemocem, pomáhá kurkuma hubnout rychleji než většina ostatního koření. Doporučuje se konzumovat vždy se špetkou pepře, který její účinky podporuje.

V článku