Seznam potravin pro dlouhověkost

DCF 1.0
Potraviny pro dlouhověkost

Bernardo LaPallo není obyčejný muž. Narodil se v roce 1901 a se svými 114 lety je zřejmě starší než kdokoliv z nás. A není to věc náhody, ale disciplíny a touhy žít dlouho. Rozhodl se podělit se o své tajemství dlouhověkosti.

LePallo tvrdí, že nebyl nikdy ani jeden den nemocný. Vyhýbá se červenému masu a jí většinou bio potraviny a zeleninu. Svůj recept na zdravý život přejal od svého otce, který byl lékařem.

Pokud vás napadlo, že při svém vysokém věku nežije plnohodnotným životem, mýlíte se. Bernardo pořád dělá spoustu věcí, luští křížovky a čte knížky.

 

Seznam pěti potravin, kromě ovoce, zeleniny, semínek a ořechů, pro dlouhověkost:

Česnek

Česnek je často označován jako přírodní antibiotikum, vzhledem k jeho antibiotickým, antibakteriálním a protizánětlivým účinkům. Tuto skutečnost již věděly starověké národy, a proto jej velmi často používaly. Česnek obsahuje vitamíny A, B, C, vápník, jód a selen. Při častém konzumování česneku, popřípadě česnekových kapslí, budete zdraví a česnek vám pomůže v mnoha případech:

  • má protizánětlivé a antibakteriální účinky
  • chrání před nachlazením, onemocněním dýchacích cest a před chronickým zánětu průdušek
  • pomáhá při bolestech v krku, zvětšených uzlin a při angínách
  • usnadňuje vykašlávání hlenu při kašli
  • chrání před chřipkou a zrychluje její vyléčení
  • zlepšuje imunitní systém, který se tak stává odolným proti bakteriím a virům
  • snižuje cholesterol
  • zlepšuje krevní oběh a chrání před kornatěním cév
  • podporuje činnost srdce a pročisťuje cévy
  • reguluje krevní tlak
  • reguluje množství cukru v krvi
  • zlepšuje trávení
  • podporuje metabolismus při hubnutí
  • pomáhá při odstraňování hlístů, roup a škrkavek ze střeva
  • pravidelná konzumace česneku snižuje výskyt nádorů žaludku, tlustého střeva a nádorů u osob s dědičným zatížením
  • pomáhá při odstraňování bradavic pokládáním česneku přes noc na bradavici
  • po požití odpuzuje klíšťata

U citlivých osob se mohou po konzumaci česneku objevit nežádoucí účinky, jako jsou: pálení žáhy, alergické reakce, nevolnost, průjem, potíže s trávením v důsledku špatné funkci jater, žlučníku nebo slinivky. V daném případě česnek nekonzumujte ve velkém množství, popřípadě řešte tento problém s lékařem. Pokud nesmíte posilovat svůj imunitní systém, konzultujte vhodnost častého užívání česneku s lékařem.

Účinky česneku na lidské zdraví jsou obrovské, stačí jen konzumovat česnek pár krát týdně. V chřipkovém období nebo při nemoci se doporučuje jíst nejméně 1 stroužek denně. Pokud si česnek oblíbíte a budete jej používat při každodenním vaření, vaše tělo vám jen poděkuje.

Mnoho léčivých receptů s použitím česneku najdete například v článcích:

Jak na nachlazení a nemoci přírodně aneb babské rady,

4 recepty na domácí medicíny na nachlazení

Jednoduchý nápoj na chřipku a nachlazení,

Lidové léčení jednotlivých nemocí – recepty

 

Med

Honey in a wooden spoon and jar on a wood rustic background
Med

Nejlepší přírodní sladidlo, jehož příznivé účinky jsou hojně zmiňovány. Pokud potřebujete sladidlo, nemůžete zvolit lepší.

O medu se více dočtete v článku Jednoduchý trik na zrychlení hubnutí.

Tipy na použití medu například v článku Medicína na vysoký cholesterol, tlak, rakovinu i obezitu

 

Skořice

Skořice je velmi populárním kořením a ochucovadlem. Výtažek z kůry se používá v mnoha tradičních medicínách po celém světě. Skořicový prášek snižuje hladinu cholesterolu v krvi a funguje jako prevence cukrovky.

Odborné studie o skořici

Jedna z prvních studií se zajímala o skořici jako léčivý prostředek proti diabetu – byla podávána v denním množství 1, 3, nebo 6 gramů po dobu 40 dní. Vědci v Pákistánu zjistili u lidí s diabetem tyto účinky:

  • hladina cukru v krvi se snížila o 18-29% (to představovalo pokles o 1-2,5 mM)
  • LDL cholesterol poklesl o 7-27%
  • celkový cholesterol se snižoval o 12-26% beze ztráty ochranného HDL cholesterolu
  • hladina triglyceridů se snižovala o 23-30%

Přínosy užívání skořice vždy trvaly i po ukončení jejího užívání. To znamená, že pokud je skořice užívána pravidelně, není nutné ji brát každý den, aby se dostavily všechny přínosy v podobě snižování krevního cukru a hladin LDL cholesterolu a triglyceridů. V zájmu vyvolání léčebného účinku skořice je však nutné zmínit závěr jedné nedávné studie, která nezaznamenala téměř žádné účinky po 14 dnech jejího užívání. Podle všeho je potřeba s užíváním vydržet alespoň po dobu 40 dnů, než si můžete dovolit přestávky a přitom využívat její ochranné účinky.

Od první publikace studií z Pákistánu v roce 2003 se na účinky skořice zaměřilo nejméně 52 dalších odborných prací. Většina oponentur se opírala o věcné tvrzení, že samotná skořice nemůže dostatečně upravit plně rozvinutý diabetes. Pro diabetiky by ale mohla skořice být jednou z mnoha různých cest léčby. Je ale potřeba upozornit, že lidé, kteří užívají léky, jako je inzulin nebo přípravky na zředění krve, by měli napřed konzultovat se svým lékařem, než začnou užívat větší množství skořice.

Je hlavně důležité si uvědomit, že neplatí, že čím víc skořice, tím lépe. Optimální denní dávka bývá kolem 3 gramů. Je to množství menší než čajová lžička – optimální množství, vhodné na