9 potravin proti stresu a pro krásnou pleť

toastyStres se stal novodobým negativním fenoménem a existuje jen velmi málo z nás, kteří nepotřebují trochu pomoci, pokud jde o odpočinek a odstresnutí se. Stres stojí bohužel za většinou onemocnění, včetně těch civilizačních, ale i takových, do kterých byste to třeba ani neřekli, jako jsou například problémy s pletí, trávicí problémy, špatný spánek, deprese a mnoho dalších. Relaxační jednoduché činnosti, jako je čtení, procházky v přírodě, nejrůznější denní rituály, cvičení, meditace, popovídání si s přáteli a další, jsou nezbytností k tomu, abychom zvládali objemy povinností a práce, která se na nás stále valí a přitom si život užívali. Kromě činností, které nám pomáhají odbourávat stres a tím také jeho negativní účinky ovlivňující naše tělo i mysl, existují také potraviny, které více než jiné nám pomohou cítit se ve větší rovnováze, mít energii a nepropadat panice. 

Pokud se chcete cítit lépe, samozřejmostí je vyhýbat se fast foodům, bílému pečivu, bílému cukru, kravskému mléku, alkoholu, kofeinu, smaženým, chemicky barveným, konzervovaným, uměle dochucovaným, průmyslově zpracovaným polotovarům a potravinám.

Bílé rohlíky a pšeničný chléb můžete nahradit domácími chleby, houstičkami a plackami.

Nabízím vám devět potravin, které pozitivně podporují činnost chemických látek v mozku a které když zařadíte do svého jídelníčku, pomohou vám se cítit klidnější a vyrovnanější.

 

Avokádo

avokádo chlebAvokádo považuji za jednu z nejsilnějších antistresových potravin, která obsahuje důležité živiny, jako kyselinu pantotenovou, hořčík, vitamin C a vitamíny skupiny B, které podporují činnost nadledvinek, které regulují hladinu kortizolu, našeho hlavního stresového hormonu. Natřete si ho na domácí celozrnný chléb, posypte konopnými semínky a získáte podporu přírodních probiotik, které podporují trávení. Zdravější střeva znamenají šťastnější mysl!

4 zdravé recepty na snídani nebo svačinu

3 recepty na zásadotvorné svačiny v chladných měsících

 

Borůvky

Borůvky obsahují antokyany, které jim dávají hlubokou purpurovou barvu a fytonutrienty, které podporují produkci dopaminu v mozku, důležitý pro náladu a snižování pocitů úzkosti.

  • mají vysoký obsah antioxidantů
  • působí v našem těle jako ochranný štít před volnými radikály, viry a bakteriemi
  • chrání naše sliznice a stimulují jejich regeneraci
  • pomáhají při respiračních onemocněních
  • léčí chřipku, angínu, bronchitidu, rýmu a jiná infekční a zánětlivá onemocnění sliznic
  • zlepšují a udržují náš zrak
  • jsou prevencí šerosleposti
  • pomáhají při střevních potížích a kolikách
  • při průjmu a otravách jídlem
  • léčí ledviny a močové cesty a jejich infekce
  • působí mírně močopudně
  • zbavují tělo škodlivin
  • zlepšují funkci lymfatického systému
  • uzdravují prostatu
  • jsou prevencí mnohých typů rakoviny
  • snižují hladinu cukru a cholesterolu v krvi
  • posilují cévní systém
  • zlepšují krevní oběh a prokrvení končetin

Vyzkoušet můžete divoce rostoucí borůvky sušené mrazem.

 

Semínka