Jak používat zelené potraviny, aby vás to nenudilo

O zelených listech a zelených potravinách a jejich báječném přínosu pro naše zdraví už víme všichni, to není žádná novinka. Jsou to mega nutrienty, plné vitaminů, minerálů a chlorofylu, důležité mimo jiné pro náš silný imunitní systém, energii a celkové zdraví. Podělím se dnes s vámi o možnosti, jak zelené potraviny zařadit do svého jídelníčku, aby vám chutnaly a byly stále jiné.

 

Zelené potraviny vám poskytují minerály

Každá celistvá potravina má své podporující účinky pro naše zdraví, ovšem zelená zelenina je prostě superpotravinou. Doporučuji svým klientům pravidelně do své stravy začleňovat tmavou listovou zeleninu jako je například kapusta, protože obsahuje vápník, který je nezbytný pro zdraví kostí a zubů (a velkým zdrojem vápníku hlavně pro vegany). Také doporučuji jíst brokolici, růžičkovou kapustu a řeřichu, neboť obsahují glukosinoláty, které jsou výživnými látkami rostlinného původu, s velmi silnými protirakovinnými vlastnostmi.

 

Zelené potraviny jsou přírodním imunostimulantem

Zelená zelenina obsahuje také velké množství vitamínů C, který je důležitý pro posílení imunitního systému. Jsem velkým fanouškem mladého ječmene, mladé pšenice a vojtěšky, protože pomáhají okysličení těla a snižují zánět, podporují zdravé orgány a imunitní funkce.

 

Zelené potraviny podpoří vaší krásu

Vitamin C také pomáhá podporovat tvorbu kolagenu. Kolagen podporuje zdraví kloubů, stejně jako zdravou zářivou pleť a vlasy.  Vitamín E, který se nachází například ve špenátu nebo mangoldu, je další vitamín, který podporuje zdravou kůži a vlasy a také chrání tělo před poškozením volnými radikály.

 

Jíte dostatek zeleného?

I když bychom určitě rádi začlenili zelenou zeleninu do svého jídelníčku každý den, ruku na srdce, občas je to nereálné a to hlavně díky měnícímu se ročnímu období a sezónnosti kvalitní zeleniny. Pokud si chcete dopřát porci zdraví každý den, můžete si koupit sušené prášky ječmene, pšenice, vojtěšky, řas a dostanete extra porci antioxidantů a chlorofylu.   Pohodlí práškových zelených produktů zajišťuje, že získáte vysokou kvalitu pro své celkové zdraví, energii a silný imunitní systém. Všude tam, kam je přidáte, dostanete v jednom jediném jídle koktejl těchto zdraví prospěšných látek.

Zelené potraviny v prášku používám hlavně do džusů a smoothies, ale ukáži vám další nápady, jak je lze chutně použít.

 

Na slano

Při